Hoppsadel för hög manke och bred rygg

Anna-KarinO

Trådstartare
Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en extra sadel så vill jag inte lägga för mycket på den, men den får ju självklart inte sitta fel. Någon som har tips på sadlar som skulle kunna funka?
 

Bifogade filer

  • F9127E55-D7FE-465C-BA09-5EF9D670B1FF.jpeg
    F9127E55-D7FE-465C-BA09-5EF9D670B1FF.jpeg
    264,2 KB · Visningar: 34
Globus Clic kan funka om du har tur. ;)
Ideal Impala också; nu är det tack och lov så länge sedan jag letade att jag inte är uppdaterad på vad som finns på marknaden.
För vår del blev det en måttsydd... :D
 
Globus Clic kan funka om du har tur. ;)
Ideal Impala också; nu är det tack och lov så länge sedan jag letade att jag inte är uppdaterad på vad som finns på marknaden.
För vår del blev det en måttsydd... :D
Jag testade en globus men vet inte vilken modell. Den satt väldigt konstigt, men det kan vara den sadeln som var sned.
Ideal har jag funderar på! Tack!

Min dressyrsadel kommer bli specialbeställd men har inte riktigt råd med två måttbeställda 😔
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: Jeps
·
Utrustning Söker tips på hoppsadel för bred rak rygg, normal manke. Gärna bra greppigt läder och flyttbara knästöd!
Svar
1
· Visningar
266
Utrustning Har häst med rak rygg vid arbete, stora skulderblad och stora bogrörelser och ganska hög manke, kräver riktigt bred kanal. Funderar på...
Svar
7
· Visningar
1 235
Senast: TessanK
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp