Hoppsadel kort rygg

LLS

Trådstartare
Just nu går min fullblodskorsning med en prestige Versailles men har den senaste veckan blivit öm bakom sadeln. Gjorde det mindre smarta och googlade runt lite och nu sitter jag här med ångest för att inte våga rida mer i sadeln pga allt som kan hända. Har en ET som kommer den 11 september men är rädd för att jag måste införskaffa en ny hoppsadel. Ska kontakta en sadelutprovare under dagen.

Hon har en kort rygg sån jag skulle vilja ha lite tips på vilka hoppsadlar som passar just en kort rygg. Vilka har ni prövat? Erfarenheter eller andra kunskaper uppskattas
 
Sök på "kort anläggningsyta" här på buke så finns det en massa trådar med just detta.
Smärta bakom sadelläget kan bero på allt ifrån att sadeln hamnar i bakvikt till problem med bakknän.

Longera, tömkör eller rid barbacka ett tag för att se om det blir bättre.
Och kontakta en sadelutprovare som kan se så att du har en sadel som inte förvärrar situationen.

Din ET kan ju få en uppfattning om hur allvarlig spänningen är och du bör därför boka in ett återbesök med uppföljning för att se så att det går åt rätt håll efter sadelbytet.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 030
Senast: Aifos
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 292
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 333
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 501
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp