Hoppsadel lång ryttare

Leeelot

Trådstartare
Ska satsa på en ny hoppsadel som passar lång dotter ( 1,85), o häst såklart. Har en Equipe Expression idag, trots 18" o XL kåpa, så funkar den inte bra... Hon blir kutryggig. Dessutom för vid till hästen..
Vilka märken har bäst "utbud" för såpass lång ryttare? Tänker att det ändå finns en hel del långa män som är hoppryttare...
De flesta sadelprovare har ju bara något/några märken, så vill gärna hitta rätt direkt.
 
Ska satsa på en ny hoppsadel som passar lång dotter ( 1,85), o häst såklart. Har en Equipe Expression idag, trots 18" o XL kåpa, så funkar den inte bra... Hon blir kutryggig. Dessutom för vid till hästen..
Vilka märken har bäst "utbud" för såpass lång ryttare? Tänker att det ändå finns en hel del långa män som är hoppryttare...
De flesta sadelprovare har ju bara något/några märken, så vill gärna hitta rätt direkt.

Min man använder Butét och Bruno Delgrange men jag tycker inte Butét är så sköna. Jag gillar Antarés och Amerigo. Har för mig prestige också har så man kan få framskuret.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 766
Senast: krek
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 400
Senast: Ramona
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp