Hoppsadel lik Albion Legend

Ketrawzc

Trådstartare
Letar lite smått efter en hoppsadel till min häst.
Hon har just nu en Albion Legend K2 dressyrsadel som är utprovad och passar henne bra. Hon har hög manke och rak rygg. Hon är ganska omusklad just runt manken så bomvidden är M (Normal) på sadeln.

Jag letar efter en sadel under 10 000 kr, helst inte mer än 7 000 men behövs det så betalar jag mer. Gärna ett märke med god kvalité men med några år på nacken. Vad ska jag kolla efter? Vilka hoppsadlar är liknande min Albion?
 
Sv: Hoppsadel lik Albion Legend

Mitt fullblod har en albion k2 legend dressyr, när vi provade ut hoppsadlar så hade både globus och Morris&Nolan modeller som låg väldigt bra och var lite billigare :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 719
Senast: Mogge
·
Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: pajaztar
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 215
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp