hoppsadel till denna hästen..

Sv: hoppsadel till denna hästen..

Mer info....

Vad hade du innan? Vad var bra/dåligt med den (förutom att den var sne då)

Vilken prisklass?

Hur vill du ha den, stora/små stöd? Flatback el djupare säte?

Läder/syntet?

Vad är det för butik vem är dom återförsäljare för? Dom kanske kan ta hem andra än vad som finns hemma menar jag.
 
Sv: hoppsadel till denna hästen..

Det var en zaldi alba jag tyckte om den. Ska ha en i läder dock kommer jag köpa begagnat nu. Firman är säljer stübben och sen egna märken vilket inte är aktuellt.
Prisklassen bör väl ligga runt sju då jag inte får ut pengarna efter min förra men tipsa gärna om högre med.
Gärna djup sits och mycket stöd dock är det mest relevant att den passar hästen då jag väl kan kompromissa.
 
Sv: hoppsadel till denna hästen..

http://www.stuebben.nu/doc/artus_cs.htm

Du ville inte ha stubben?? Annars skulle jag rekommendera att prova Artusen, den skall var rakare och kanske skulle vara något för din häst. Din Zaldi var väl ganska rak och det är väl rundbossor.
Det finns bra priser på begagnade Artusar också;) Tror det skulle funka.

Annars är ett tips att kolla passier sadlarna och Lovatt & Ricketts, sist nämda har jag ingen erfarenhet av men tror det kan va det du söker.
Tror iaf rundbosor, men jag är igen expert.:p

Annars har du ju butet som skulle kunna funka till din inte spikraka häst men inte heller prestige böjd ( vad som syns på bilderna iaf) appropå tips om sadlar över 7' ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis köpt ny hopphäst, med precis samma besvärliga sadelläge som min gamla - jättekort, rak rygg med markerad manke och en bred...
Svar
3
· Visningar
2 523
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Det börjar bli dags att leta hoppsadel till min häst nu. Dock är det flera år sen jag köpte sadel senast och nu står jag här utan en...
Svar
2
· Visningar
687
Utrustning Är nu ute i sadeldjungel och söker igen. Men vill gärna ha lite olika ideér från er om vad för sadel som kan passa denna häst? Kan hända...
Svar
7
· Visningar
794
Senast: Bill
·
Övr. Hund :banana: http://pg.photos.yahoo.com/ph/metall1070/album?.dir=/77f1re2...
Svar
11
· Visningar
1 172
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp