Hoppsadel till häst med hög manke och rak rygg?

feliciasvensson

Trådstartare
Hej, jag har ett svenskt halvblod som jag vill köpa hoppsadel till. Jag har lippo azzario supreme dressyrsadel till henne just nu som jag tycker ligger bra, hon har hög manke och rak rygg, ganska kort. Vet någon vilken sorts sadel som skulle passa?:) Helst inte för dyr, men ska ändå vara en bra sadel!
 
Hej, jag har ett svenskt halvblod som jag vill köpa hoppsadel till. Jag har lippo azzario supreme dressyrsadel till henne just nu som jag tycker ligger bra, hon har hög manke och rak rygg, ganska kort. Vet någon vilken sorts sadel som skulle passa?:) Helst inte för dyr, men ska ändå vara en bra sadel!
Ta hjälp av en sadelutprovare :)
 
Min häst har en del manke och hyfsat rak rygg. Ta såklart hjälp av kunniga i stallet eller sadelutprovare men jag har en kieffer och deras sadlar är ju kända för att ha mycket plats åt manken
 
Min som såg ut så hade jag Prestige Roma jump och sen Erreplus på. Prestigen är klart billigare.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: Fibusen
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp