Hoppsadel!

Y

yez

Japp, då är det dax att skaffa hoppsadel då!
Är det någon som vet nån bra och billig?
Det ska vara en med stöd för benen.
Finns det nån som kan rekomendera något märke?
 
vad menar du för pris klass?

appaloosa golden star är ju såååå sköna :love:
 
Jag har en Lemetex, kostade runt 6000 begagnad har jag för mig. Jättebra stöd för benen, dock är den något hård för mina vassa sittben :crazy:
 
Har en Stübben Sigfried MF Special. :love: :love: :love: :love:
Den har maximalt med stöd.
Jag är jättenöjd med min! :love: :love:
 
Kan du tänka dig syntet så är griffins hoppsadel ett bra alternativ.Bra stöd & fäste.Har själv en sån.Jag tycker den är jätteskön och bra att hoppa i!
 
Jag har en Zaldi Star och en Henri de Rivel hemma just nu på prov. Red i den sistnämnda idag och den var himla skön. Sätet kunde vara lite mjukare kanske, men knävulstren är mjuka. Zaldin ska jag prova imorgon. Det är rätt lika som Henrin.

Jag är ovan med flatbacksadlar, men jag antar att 17" blir för stort för mig. Jag hamnar ett par cm längre bak än vad jag skulle vilja. Vad jobbigt! För jag gillade sadeln i övrigt.

Båda låg på 5500 kr.
 
Hmmm, pris!
Hade väl tänkt att en begagnad inte fick överstiga 5000:-
gärna billigare! :o
 
Du kan hitta en HdR begagnad för det priset. Finns ett par ute nu till salu inne på annonserna,

Jag skrev ju vad jag tyckte om den i en annan tråd där du frågat om den där orginal inlägget handlade om just HdR Hopp Exklusive. Där lade jag även ut en länk till en massa bilder på den.
 
Den var helt okej, men som sagt, jag gled bak i den. Dessutom har den sån smal kanal/tunnel under så jag undrar om inte den klämmer mot ryggraden. Den är också konstruerad så att det går att ha stiglädren båder över och under kåpan. På ena sidan var hålet i kåpan så högt skuret att det var snudd på omöjligt att få i stiglädret om man skulle ha dom utanpå. När jag väl fick dit det satt det så hårt att det inte gick att ändra längden när man satt i sadeln...

Zaldin provade jag idag. Bredare kanal, mjukare säte, bra storlek (16,5), jättebra att rida i, MEN vanskött. Ville prova den för storlekens skull.

Jag vill prova en Appaloosa också eftersom alla säger att den är sååå skön.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Fibusen
·
Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
534
Senast: Silje
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 189
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag rider WE och fälttävlan, har en mellanpris hoppsadel som ligger ok på hästen men oskön för mig att sitta i samt en äldre...
2
Svar
24
· Visningar
1 932
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp