hoppsadlar!!

C

cardior

Hejsan jag ska köpa en ny hoppsadel när min unghäst växt färdigt och musklat sig.
Nu vill jag ha lite inspiration, så tipsa mig om vilka sadlar som är bra och sätt jätte gärna ut bilder på sadlarna och skriv om kvalitet mm.
Det behöver inte vara några billiga sadlar utan det ska vara snygga sadlar med bra kvalitet för jag kommer ha råd.
 
Sv: hoppsadlar!!

En tråd som även jag kommer följa då jag är i exakt samma sits som dig,
så jag hjälper till att Putta upp :p

//Tz
 
Sv: hoppsadlar!!

Jag har en zaldi och dom är oootroligt bekväma. ganska okej pris också, tror jag. har ingen bild, tyvärr.
 
Sv: hoppsadlar!!

Har även jag en Zaldi Alba (Hopp special) som jag är otroligt nöjd med. Ligger OK på många olika typer av hästar. Ska se om jag har en bild någonstans.
 
Sv: hoppsadlar!!

Jag har två Jeremy Rodge sadlar som jag tycker väldigt mycket om. De är sköna och snygga att se på. Ska sälja dessa två för att köpa en som är större med länge kåpor (har väldigt långa ben).

Hstbilder142sa.jpg


Pm:a gärna om du är intresserad!
 
Sv: hoppsadlar!!

Hej!
jag har en pessoa flatack sadel, den är helt otroig, den är superskön och har en bred anläggningsyta så den fördelar trycket jämnare över ryggen.
 
Sv: hoppsadlar!!

Hej hej!
Har en Albion Legend. Helt underbar, lagom stöd för skänkeln, mjuk och skön. Tror dom ligger på något mellan pris typ 15-18 000 kanske. Köpte min för 9000 begangnad.
 
Sv: hoppsadlar!!

Jag har två stycken Bates. En flat back och en momentum. Båda väldigt snygga och otroligt sköna att rida i.

Rek helt klart dessa
 
Sv: hoppsadlar!!

Jag har en Kieffer Donau Flatback, tyvärr passar den inte hästen längre, men en underbar sadel. Är för tillfället till salu.
 
Sv: hoppsadlar!!

*kl*

butet är ju absolut bäst! :D :love: så sköna o snygga! :D

lycka till med sadlarna! :D
 
Sv: hoppsadlar!!

Jag kan rekommendera passier comet. En superskön sadel.
Gillar även Kieffer Donau (letar efter en själv :) ).
Två riktigt sköna sadlar som brukar ligga bra på flera olika hästar.
 
Sv: hoppsadlar!!

Slippe skrev:
Jag kan rekommendera passier comet. En superskön sadel.

Den kan jag verkligen oxå rekomendera. hade den till min häst men precis som du hade jag oxå en unghäst som skulle behövdes musklas lite och när han var någorlunda klar så passade inte denna sadel längre:( Har nu en Jacson Celine som jag oxå är supernöjd med. Kostar runt 7000 kr.
 
Sv: hoppsadlar!!

Jag har en Prestige Meredith och den är hur skön som helst! Ska tydligen passa på många hästar oxå. Min har väldigt hög manke och det var den eller Buten som gällde för mej. Skulle tro att det blir ett rätt bra andrahandsvärde på den oxå...
 
Sv: hoppsadlar!!

Har en Equipe Freeland som jag fullkomligt :love:
Har även en Albion Legend Comfort som jag också :love:

Har bild på Equipen iaf - här kommer den:

DSC04364.jpg
 
Sv: hoppsadlar!!

Jag har en Prestige Golden Star sadel, Har ny häst nu så jag hoppas på att den passar fick även med en sadel som jag inte mins namnet på :confused: Tror att den kan heta Cliff bla bla bla eller nått sånt
 
Sv: hoppsadlar!!

raderat. se mitt inlägg under:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hoppsadlar!!

Jag valde sadel just med tanke på att jag har en ung häst som inte är färdig i kroppen ännu.
Det blev en Passier Optimal Jump.
Jag är kanon-nöjd med den. Skön att sitta i även med mina långa ben, plus att den går att ställa om med något års mellanrum så att den forstätter passa min häst även när den har andra muskler, och så småningom även nästa häst, och nästa......
Jag har lite knotiga ben så jag beställde den med dubbel polstring på vulsterna för att få den aningens mjukare, funderar att vid nästa måttning lägga ett extra lager i sitsen också.
Man får den exakt måttbeställd efter både hästrygg och ryttar-rumpa. Kan faktiskt få den byggd efter ett sittavtryck om man har knotig bak, skålar liksom ur där man har sittbensknölarna! Jag misstänker att det låser sitsen ganska mycket och ville därför inte ha det.

Sveriges södra ombud är mycket proffsig och tjänstvillig och passier är väl om något ett kvalitetsmärke!:)
 
Sv: hoppsadlar!!

Halifaxen skrev:
Jag har en Prestige Golden Star sadel, Har ny häst nu så jag hoppas på att den passar fick även med en sadel som jag inte mins namnet på :confused: Tror att den kan heta Cliff bla bla bla eller nått sånt


Cliff Barnsby kanske?? Engelskt märke, bäst på dressyrsadlar!
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Mirtai
·
Utrustning Efter att ha gått bet på två olika utprovare som provat ut för raka sadlar till min ena häst är jag otroligt skeptisk numera. Men hon...
Svar
14
· Visningar
1 192
Senast: caballus
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 339
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp