Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hoppschabrak

literealistisk

Trådstartare
Hej! Har en hoppsadel och har insett att några av mina ”hopp”/allroundschabrak inte är framskurna nog. Undrar om ni har tips på vettiga schabrak som passar hoppsadlar? Mitt trinity funkar superbra men det är det enda hittills

Hej! Har en hoppsadel och har insett att några av mina ”hopp”/allroundschabrak inte är framskurna nog. Undrar om ni har tips på vettiga schabrak som passar hoppsadlar? Mitt trinity funkar superbra men det är det enda hittills
Vad är det för märken på de schabrak du har idag som inte är framskurna nog? Är det mer eller mindre märkeslösa allroundschabrak eller är din sadel såpass framskuren att inte ens t ex Equiline räcker till?

Mer allmän budget, märkeslösa! Varit rädd att köpa dyrare om de ändå inte ska passa sadeln, men märkesschabrak kanske inte har det problemet?
Jag har också några märkeslösa och några av dem är rakare framtill medans andra är rundare, så det är nog olika. Men tips på mindre dyra schabrak som brukar ha bra passform enligt mig är Lami-Cell. Trinity som du redan har är väl en rip-off på LeMieux som warg och eventingmania rekommenderar, så fungerar Trinityt så fungerar säkert LeMieux också.

Mias, Eskadron och Equiline brukar passa de flesta hoppsadlar också enligt min erfarenhet. Equiline är dock inte direkt prisvärda tyvärr. Skitsnygga initialt och håller sig hela länge, men jag tycker de blir urtvättade rätt snabbt så det är lite surt.

Jag gillar equito schabraken. Tycker de ligger bra till både dressyr och hoppsadlar.😃
Men equitos allroundschabrak är inte alls tillräckligt framskurna för mina hoppsadlar, så de funkar nog inte för ts. Snygga är de iaf. Jag har mailat dem och bett om riktiga hoppschabrak, hoppas det dyker upp.

@Marvin de jag har till min hoppsadel sitter jättebra och tycker de är tillräckligt framskurna.
Beror kanske även på vad man har för sadel.
Det står hopp i dem, inte allround. Köpte i Falsterbo i år.🤔
Tidigare har jag bara haft till dressyrsadeln.

Liknande trådar

Övr.Hund Igår kom jag hem efter nosework-kurs med en hund täckt av grus. Det är fortfarande valppäls=allt fastnar, så det slutade med ett bad och...
Svar
16
· Visningar
793
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
21
· Visningar
903
Hundavel&Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
2 069
Mat Hej! Jag tänkte bjuda min pappa och hans fru på middag men har inga bra recept eller idéer och är praktiskt taget novis i köket. Jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?