Bukefalos 28 år!

Hoppsits, tips?

Shumpizen

Trådstartare
Har ni några tips på hur jag ska förbättra min hoppsits? Här nedan är en bild. Någon mer bild finns på http://shumpizen.blogg.se .
Ser fram emot konstruktiv kritik.
vlcsnap-2012-06-23-21h41m31s8_4fe650c9ddf2b32359000111.png
 
Sv: Hoppsits, tips?

Det man kan göra för det första för att "förbättra sittsen" tycker jag att man tränar på å rida mycket och länge i fältsitts.. Sen kanske smartast är att ta kontakt med en tränare som kommer ut och hjälper till då och då och ger feedback. Jag hade själv problem med min sitts tills jag började träna för min tränare.. då fick jag göra övningar då jag bara red ett helt ridpass i fältsitts för balansen sen mycket gymnastik hoppning utan armar, mycket studs, och enstaka hinder på lite högre höjder än vad man är van vid.. men sen handlar det MYCKET om hur pass mycket man tränar på sin häst.. tillslut blir det på automatik! händerna är även mycket viktigt att få fram men somsagt är det nog bäst att skaffa en tränare =)
 
Sv: Hoppsits, tips?

Okej, men vad tycker du om min hoppsits i nuläget och vad borde jag ändra och öva på? :)
 
Sv: Hoppsits, tips?

Jag tror att du kan behöva tänka på att slappna av i dina axlar, det ser ut som att du spänner dig och på så vis har svårt att räta upp dig. Tror att du kan behöva en massa bra balansövningar.
Sedan kanske du också skulle behöva korta lädren ett par hål för att få bättre stöd. :)
Alltså det är alltid svårt att bedöma någons ridning ifrån ett par bilder. Släng upp några fler eller kanske en film så blir det enklare.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 430
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Hästnyheter Nytt år, nya fina upplevelser med hästen att se fram emot. För att ge hästen bästa möjliga förutsättningar att hålla sig frisk och...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 674
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp