Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hopptekink på bild?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Kan man avgöra om hästen har en bra hoppteknink genom att titta på en bild?

Kolla på min när han hoppar(inte dom bästa bilderna kanske), hur ser det ut?:
Lshoppning001.jpg
[/IMG]
Lshoppning003.jpg
[/IMG]
Lshoppning009.jpg
[/IMG]
Lshoppning006.jpg
[/IMG]
Lshoppning004.jpg
[/IMG]

Sv: Hopptekink på bild?

Jag är ingen expert, men han drar iaf upp frambenen fint. Ser även bättre ut för varje kort du tagit. :bump:

T

Thejumper

det är svårt att se på en bild som inte är tagen ifrån sidan. Den högsta punkten ska vara mitt över hindet, alltså när hästen är som högst över ska den vara det på mitten av hindret. Och om teknink tycker jag att bakbenen är viktigast, dety gör liksom hela språngkurvan, bakbena ska vara dragna bakåt, ej in under. Och sen är dewt jus vårt att se på en bil om den hoppas bra, även fast bilden är tagen ifrån sidan så kanske hästen kommer fel på ett inder som gör att den högsta punkten är för långt fram eller bak.

P

PÄMMI

Skulle behöva se bakbenstekniken på väg ner s a s och kanske lite högre;)

kollade på videon och la märke till att han drar bakbenen under sig när han hoppar. Men han bjuder och tycker det är kul, vilket är det viktigaste :)

A

Acacio

Helt underbart videoklipp!! Måste vara roligt att ha hela hans utveckling dokumenterad!

Jag tycker att han hoppar bättre och bättre. Han stod emot lite i början och det ser ut som han gör det på bilderna i trådstarten också. Med lite träning så tror jag att han får en jätte bra teknik. Han är en gummiboll. Och viljan saknas inte. Och så är han söt också.....;)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5534 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har en smart lösning på om man kan sätta upp något som skyddar hästarna mot nederkanten på korrugerad stående plåt på...
Svar
6
· Visningar
324
Körning Parstången till min modifierade trilla sjunger på sista versen och jag behöver fixa en ny. Den gamla kommer vara modell för utformning...
Svar
2
· Visningar
312
Övr.Hund Jag har ingen att bolla med och tänkte därför höra med er. Jag har nyss beställt sele till Malte, men vet inte riktigt hur de ska sitta...
Svar
4
· Visningar
590
Dressyr Hej! Är ny i dressyrvärlden och har lite funderingar. Vilken klass får man "börja" tävla i? Dvs kan jag hoppa in och anmäla mig till en...
Svar
1
· Visningar
338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar