Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Hoppträning.

F

Fakal

När man hoppar, ska man ha händerna ihop, eller ska man bredda dem? Har hört olika från mina två tränare.

T

Tomaten

det blir oftast mest samlat o ser snyggt ut om man rider med händerna ihop men som någon sa innan, så ska det funka för hästen också! :)

B

**BORTTAGEN**

SJjlv tycker jag det är lättare att hålla balasenom man har händerna nära varandra, Mn det viktigaste är jöh att vara följsam med handen.

B

**BORTTAGEN**

Jag tycker fortfarande att det är lättare att hålla balansen när händerna är mer ihop. Vet inte varför Mn det är bara det. :D

Sen brukar jag säga att allt ska falla naturligt. Har man någorlunda rytm i kroppen samt följsamhet så brukar det falla på plats automatiskt. Likaså med hälar ner osv. Tyvärr så vrider jag om höfterna fel, därför måste jag "tvinga" hälsen ner :crazy:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6453 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hoppning Halloj! Jag har fastnat i en dålig hoppspiral tror jag 😛. Som ponnyryttare hade jag ett ganska hyfsat mod och kunde styra runt min...
Svar
10
· Visningar
547
Kultur Äntligen är det dags igen :bump: För er som inte varit med tidigare så är detta en lek för att bredda vårt läsande och hitta böcker...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
2 438
Träning Hej, På lördag ska jag hoppa lite själv inför söndagens tävling. Då ja inte har tid nån annan dag. Hur skulle ni hoppa? Man vill ju inte...
Svar
1
· Visningar
288
Hoppning Hej! Jag är en 14-årig tjej som har ridit nästan hela livet och haft egna ponnyer och tävlat upp till LB. Nu har jag två c-ponnyer, en...
Svar
4
· Visningar
486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar