Hoppträning.

F

Fakal

När man hoppar, ska man ha händerna ihop, eller ska man bredda dem? Har hört olika från mina två tränare.
 
det blir oftast mest samlat o ser snyggt ut om man rider med händerna ihop men som någon sa innan, så ska det funka för hästen också! :)
 
SJjlv tycker jag det är lättare att hålla balasenom man har händerna nära varandra, Mn det viktigaste är jöh att vara följsam med handen.
 
händer å kropp ska vara oberoende av varandra vid all ridning :smirk:
 
Jag tycker fortfarande att det är lättare att hålla balansen när händerna är mer ihop. Vet inte varför Mn det är bara det. :D
 
Sen brukar jag säga att allt ska falla naturligt. Har man någorlunda rytm i kroppen samt följsamhet så brukar det falla på plats automatiskt. Likaså med hälar ner osv. Tyvärr så vrider jag om höfterna fel, därför måste jag "tvinga" hälsen ner :crazy:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
Svar
17
· Visningar
430
Senast: co-SMAD4
·
IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: monster1
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
700
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
716
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp