Hoppträning.

F

Fakal

När man hoppar, ska man ha händerna ihop, eller ska man bredda dem? Har hört olika från mina två tränare.
 
det blir oftast mest samlat o ser snyggt ut om man rider med händerna ihop men som någon sa innan, så ska det funka för hästen också! :)
 
SJjlv tycker jag det är lättare att hålla balasenom man har händerna nära varandra, Mn det viktigaste är jöh att vara följsam med handen.
 
händer å kropp ska vara oberoende av varandra vid all ridning :smirk:
 
Jag tycker fortfarande att det är lättare att hålla balansen när händerna är mer ihop. Vet inte varför Mn det är bara det. :D
 
Sen brukar jag säga att allt ska falla naturligt. Har man någorlunda rytm i kroppen samt följsamhet så brukar det falla på plats automatiskt. Likaså med hälar ner osv. Tyvärr så vrider jag om höfterna fel, därför måste jag "tvinga" hälsen ner :crazy:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: monster1
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
716
Senast: Araminta
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 454
Kropp & Själ Jag vet, jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men väljer att ta det här. Jag äter två olika blodtrycksmediciner - en tablett/dag av...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp