Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste en annons:
"Sadel 17.5 tum gold medalj. Svart skickas inte hämtas."
medalj antar jag går att skylla på rättstavningsprogram, men jag blir inte klok på om hen menar skickas, inte hämtas eller skickas inte, hämtas?
 
Åhå, vilken kul tråd! :D
Ska dela med mig om en av min mammas felläsningar, för jag tycker den är rätt kul.

Vi skulle hitta något att se på, och hon ansvarade för att scrolla nedför den digitala Tv-tablån. Hon fastnade vid kanalen "National Geographic" och utbrast "Men kolla, Havrekommissionen! Kan inte det vara något att se?" Jag slängde ett getöga på skärmen och svarade "Men hallå, det står ju faktiskt HAVERIkommisionen! :rofl:"

Vi fick oss ett gott skratt! :laugh:
 
Utmed vägen mellan Malmö och Helsingborg finns en stor skylt där det står Hjerpes. Jag tror det är något hundrelaterat. Men jag läser Herpes. Dessutom får typsnittet mig av någon anledning att tänka "dansbandet Herpes".

Åh. Vid en av rondellerna i Västerås finns en skylt med namnet "dillos"... Min hjärna läser "dildos" :o. Min sambo tycker det är fantastiskt roligt.
 
Sambon lyssnar på bob marley, so Michael things to say. Jag kan inte höra nåt annat än
Never forget Norway i första meningen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 078
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 414
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp