Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
När barnet är smutsigt om händerna, du pekar på dörren och säger - du kan låna telefonen där inne....

Klokt barn om förstod att jag menade toaletten:grin:

sommarlov solen lyser grönt.. ( har alltid blivit fel när jag ska sjunga sommarlovssången)

När helt seriöst låten är på undrar jag alltid varför han sjunger- vad gör du med din gröt:confused:
 
Pannstekare sa jag konsekvent för ett par år sen. Var inne i en ganska stressig sitution och då får jag ofta nån typ av afasi och vänder på order.
 
Ena katten får ett kosttillskott som heter FeliLysin. Häromkvällen plockade jag upp påsen för att ge honom kvällsdosen, och undrade förvirrat varför tillverkaren hade döpt ett immunstärkande kosttillskott till Fyllesvin.
Och min hjärna envisas med att läsa Baksmällegatan istället för Baskemöllagatan varje gång jag åker förbi! Det kanske är där man som katt får flytta in när man ätit Fyl... FeliLysin? :D
 
Vet inte om detta hör hemma i denna tråden, men men :D
Jag har autistiska drag och min man ADHD.

Vi bor i en by med villor, barnen i byn hittar på ibland saker för att tjäna några kronor.

För ett tag sedan knackade två små flickor på dörren och frågade:
- Hej, vill du komma på vår loppis?
Varpå jag svarar:
- Nej. Och stänger dörren.

Min dotter höll på att skämmas ihjäl!

Vidare i förrgår knackade det på dörren, min man går och öppnar, och där står två flickor som håller i en burk med chokladbollar och säger:
- Hej, vill du ha chokladbollar?
Varpå min man svarar:
- Åh, gärna! Tar en boll och stoppar i munnen, säger tack, hejdå, och stänger dörren.
Han kommer till mig och berättar vad som hände, och medan han berättar stannar han till och inser att de antagligen ville sälja chokladbollarna, men då var det för sent.

Jag berättade för dottern, och hon låg och vred sig av samvetskval för sina knäppa föräldrar :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Finns en tråd som jag fick/får till "ingen rasistisk släkt" och hade jättesvårt att fatta varför TS startade en tråd om det.

Ska vara "Ingift rasistisk släkt"
 
Ja ibland kan man höra rätt galet oavsett.

För ett litet tag sen var min kille ute och jaga och jag frågade hur de gick, dom hade inte fått något utan trodde han sa jag matar snoppen. och jag asgarvar förstås, han bara sa jag matar knotten, inte snoppen😂

Eller chefen akut kissnödig och springer in till dass och jag säger till han du kan slå en knut. Chefen vände sig om och frågade vad jag sa, jag sa de igen och han asgarvar och säger jag tyckte du sa har du stor k*k😂😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
972
· Visningar
62 096
Senast: Acto
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 417
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 954
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 240

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp