Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hört idag:
Mamma: ”jag råkade ha sönder den där du hade till Polen”
Jag: :confused:
Mamma: ”ja det var glas över hela golvet.”
Jag: ”Polen?”
Mamma: ”inte Polen utan Pålen!”
Jag: ”aha, du menar bålen!”
Mamma: ”jag sa ju det!”
 
Läste denna mening i en tråd:
Har bara köpt några som sett förhistoriska goda ut, men som varit torra och smaklösa. Frostingen typ stenhård...

Om de var förhistoriska så skulle det kunna förklara om det var torrt och smaklöst, men stod visst förföriska.
 
När jag jobbade på ett ställe med många utländska kundkontakter hade jag mycket mailkontakter. Om man stavade inconvenience fel på ett speciellt sätt så ändrade stavningskontrollen i mailen det till incontinence automatiskt. Hade man då mycket att göra och inte kollade så noga innan man tryckte på send så fick man en del konstiga reaktioner tillbaka på mail när man hade råkat skriva sorry for the incontinence. :angel::):D
 
Läste denna mening i en tråd:
Har bara köpt några som sett förhistoriska goda ut, men som varit torra och smaklösa. Frostingen typ stenhård...

Om de var förhistoriska så skulle det kunna förklara om det var torrt och smaklöst, men stod visst förföriska.
Som de brända bröden de har hittat vid någon arkeologisk utgrävning och kunnat göra analys av innehållet.
En aning hårdtuggat. :D
 
Skulle vara lite rolig och presentera mig som polis efter att jag lyckats lösa ett "mysterium" som pågått på kontoret i några veckor nu. Blandade dock ihop "detective" och "sergeant", så det slutade med att jag presenterade mig som "Detergent Mineur". :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
963
· Visningar
61 258
Senast: LenaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 403
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 950
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 211

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp