Horeswaretäcken - hur rymliga är de vid halsen i olika modeller?

caballus

Trådstartare
Häst som drar 130 i Horsewarestorlekar och är bred i bog och hals.

Funkat prima med Amigo Hero 6-serien i bogen, men vill nu ha något TÅLIGARE för bus och lek.

Provat Rambo v-front - som var för trång till och med i 140.

Har Amigo Bravo 12 exakt samma halsskärning och passform som Amigo Hero 6?
Likaså, skiljer sig passformen på den Amigo Bravo 12-modellen (med inkluderad lös hals) som har V-frontspänne, i passform med den vanliga modellen som har T-spännen i bogen?

Kan självklart prova men hemmabutiken har tomt i storleken och hästen är jäkligt grisig kommande period (läs: lera) så blir kinkigt med ev returer.

Hjälp?
HJÄäLP! :)
 
Min häst har Amigo Bravo 12 i stl 130, det är betydligt rymligare än hans Amigo Hero i samma storlek, som är i minsta laget o används bara i nödfall.
 
Min häst har Amigo Bravo 12 i stl 130, det är betydligt rymligare än hans Amigo Hero i samma storlek, som är i minsta laget o används bara i nödfall.
Jag har både hero och bravo och bravo är nog lite rymligare. Har samma storlek på båda men de sitter ok båda två.
Ahaaaa:idea:
Precis vad jag fiskade efter för svar!

Då ska jag beställa ett Amigo Bravo att gegga ner :up:

Tack för input!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej ni med mer koll än mig! Är på jakt efter ett ca 100g täcke till varmblodstravarn. Mailade S-gård med bilder och fick Rhino som rek...
2
Svar
25
· Visningar
2 871
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Ska köpa nytt regntäcke till ponnyn. Hon har amigo hero nu med klassiskt frontspänne stl 115. De är precis på gränsen till för små så...
2
Svar
36
· Visningar
2 413
Senast: Kristall10
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
864
Senast: Elo
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp