Horka ridbyxor samt ridbyxor med ficka där mobilen får plats

Hedblomster

Trådstartare
Någon som vet hur Horkas ridbyxor är i storlek? Hittade fina på rea i en webbutik men har aldrig provat från det märket... Ligger lite mellan 36 och 38 i allmänhet. Vill ju absolut inte köpa för små men inte heller bylsiga. Returen kostar 79 kr sååå 😄

Eller om någon har tips på ridbyxor med en ficka tillräckligt stor att ha mobilen i, med hällor för skärp och gärna under tusenlappen eller till och med under 800? Länge sen jag red och jag bor i en stad utan ridsportbutik så har lite dålig koll på vad som finns ute nu.
 
Jag köpte mitt första par (på rea) häromdagen. De är lite stora i storleken. Jag har normalt 36 och köpte också det, men känner att jag borde provat en mindre storlek nu när jag använt dem några gånger.
 
Jag köpte mitt första par (på rea) häromdagen. De är lite stora i storleken. Jag har normalt 36 och köpte också det, men känner att jag borde provat en mindre storlek nu när jag använt dem några gånger.
Ok, tack för svar! Tråkigt om de känns lite stora för dig, tycker känslan av lösa byxor är riktigt oskön. Men då kanske 36 passar på mig eftersom jag börjar dra uppåt och antagligen inte kommer gå ner i vikt 🤔
 
Jag har PS leggings som både har hällor för skärp och stora fickor längst benet där man kan stoppa mobilen. Supersköna!
Tror dem kostar 799 eller 899 🙂
 
Tipsar om Maya Delorez, snygga och sjukt bekväma ridkläder. Dem har ridtights som kostar 700kr om jag inte minns fel, stor mobilficka på låret men tyvärr inga hällor för skärp.
Dem har även ridbyxor som kostar drygt 1000kr som har mobilficka på låret och hällor för skärp.
Tvättat mina minst 10 gånger och rider flera gånger i veckan, ser ändå som nya ut!
 
Nu har jag provat Horka-byxorna och de var såååå små för mig. Tror inte ens det är någon ide att byta till 38, och byter jag till 40 blir benen för långa. Jag har ALLTID varit en 36a, känns konstigt. PS tightsen har jättedåligt med storlekar inne nu i de färgerna jag kan tänka mig, tyvärr. Systrarna Elfstrands såg väl bra ut förutom silikonskoningen som jag inte tyckte var snygg och loggan. Maya Delorez hade superfina ridbyxor för strax över tusenlappen men jag hade nog tänkt mig billigare, och jag är så osäker på min egen storlek just nu att jag inte vet vad jag skulle beställa för någon ändå. Jag behöver alltså ett par byxor innan 5 augusti så det slutar väl med att jag får åka till Hööks. Tack för fina tips i alla fall :bow:
 
Men är fickorna på MD så små att vanliga mobiler sticker upp sådär mycket,eller ser bilderna bara så ut för att man ska fatta att där är en ficka? För jag vill liksom kunna stoppa i hela, tryggt och tapp-säkert 🤔
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp