Hörlurar på dressyrbanan?

lisajohnsson

Trådstartare
Hej! Jag bara funderade lite över att ha på hörlurar på tävlingsbanan.. Jag koncentrerar mig bättre med musik och får in en annan rytm, kan fokusera och är 100% inne i min ridning. Det gör faktiskt väldigt stor skillnad på mig!:banana:
Sedan får jag lite tävlingsnerver och på framridningen har jag alltid hörlurar vilket hjälper en del. jag är inne i min egna bubbla, liksom.
Hittade inget i TR och sökte runt efter svar men det finns inget tydligt. Jag förstår att det är inte riktigt skulle gå om alla red runt med hörlurar, det kan lika gärna vara min tränare som säger att mig att ställa mer eller tänka på en sak eller en annan.
Kanske bara gäller att fråga överdomaren innan man smiter in på banan?

Vad är era tankar runt detta? :p
 
På ett ridstall/en ridskola jag är i är det förbjudet att ha hörlurar osv i stall, ridning, överallt bland hästar ifall att det skulle hända ngt, någon ropar eller så. Så är väl inte att rekommendera då man kanske inte har fullt fokus på folk /hästar omkring.
Så är väl inte direkt för det om man säger så :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 227
Senast: Madalitso
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag avskyr att inte kunna somna trots att jag känner mig avslappnad och är trött. Alltid varit avundsjuk på dom som kan somna på två...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 407
Senast: ameo
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp