Hormonell förändring/brunst??

Hoppågalopp

Trådstartare
Mitt sto inseminerades för 18dygn sedan, dräktighetskoll bokad nu i veckan.

Från dygn 12 har hon vart helt hysterisk och kan plötsligt inte va själv, även med sällskap i hagen har hon flertalet gånger rivit stängsel & stolp. Ropar hysteriskt efter andra hästar även fast hon har hästsällskap i hage & stall.
Hon är verkligen inte sig själv.

Inte visat brunst på 2säsonger, alltid sprutats igång.
Är det möjligt att hon brunstar på nytt eller något annat hormonellt? Vad tror ni?
 
Mitt sto inseminerades för 18dygn sedan, dräktighetskoll bokad nu i veckan.

Från dygn 12 har hon vart helt hysterisk och kan plötsligt inte va själv, även med sällskap i hagen har hon flertalet gånger rivit stängsel & stolp. Ropar hysteriskt efter andra hästar även fast hon har hästsällskap i hage & stall.
Hon är verkligen inte sig själv.

Inte visat brunst på 2säsonger, alltid sprutats igång.
Är det möjligt att hon brunstar på nytt eller något annat hormonellt? Vad tror ni?
Mitt sto är förvisso ett sådant sto so är väldigt hormonell och brunstig normalt också. Men nu som dräktig så blir hon mer hingstig, det sprätts med frambenen, det brummas osv. Dock är hon lugn som en filbunke (ej vanligt när hon är i brunst). Summa summarum så verkar de iaf kunna bli lite annorlunda när de är dräktiga. Så hoppas din är det!
 
Mitt sto inseminerades för 18dygn sedan, dräktighetskoll bokad nu i veckan.

Från dygn 12 har hon vart helt hysterisk och kan plötsligt inte va själv, även med sällskap i hagen har hon flertalet gånger rivit stängsel & stolp. Ropar hysteriskt efter andra hästar även fast hon har hästsällskap i hage & stall.
Hon är verkligen inte sig själv.

Inte visat brunst på 2säsonger, alltid sprutats igång.
Är det möjligt att hon brunstar på nytt eller något annat hormonellt? Vad tror ni?
Sådär blir typ ett av mina ston när hon väntar hingstföl. 😂🙈
 

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 342
Senast: Fille
·
K
Hästvård Har ett 6-årigt arabsto som i maj drabbades av fång till följd av alltför gott bete. Distriktsveterinären var ute och behandlade henne...
Svar
13
· Visningar
1 451
Senast: Kira2002
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 581
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp