Hormonspiral-gravid?

Zony

Trådstartare
Jag har hormonspiral dock passerat utgångsdatumet för ett bra tag sedan, mars-11.
I veckan har jag mått små dåligt, lätt illamående i nedre delen av magen, smärta i ländrygg och rivit och slitit i ljumskarna, mat känslig jag har bara kunnat äta lättre mat tex sallad och igår kväll fick jag ont i brösten, dom blev väldigt ömma. Tänkte inte mer på det förrän idag på jobbet då illamåendet kom lite ordentligare, tänk om jag är gravid? Kommer ihåg att jag kissar 24/7, får kväljningar när jag borstar tänderna, tröttare än någonsin, jag mådde ungefär lika med mina barn som nu som jag gör nu. Fast å andra sidan så kanske det bara är menssmärtor, det ska ju inte gå bli med barn när man har hormonspiral i det närmaste enligt barnmorska trots den passerat utgångsdatumet. Ringde mcv och kollade i maj när jag upptäckte att det var högtid att byta spiral.
Så är det någon som vet ifall chansen finns att man är gravid trots spiral? Och i så fall hur stor chans är det att bli gravid i %?
Nu tror jag visserligen till 99% att jag Inte är gravid, men det blir gravtest imorgon för att vara helst säker på att jag inte är gravid, boka tid för byte av spiral redan måndag morgon. Problemet är att jag jobbar jämnt och har svårt att tillåta mig att ta ledigt:confused:
Håller tummarna för att det är menssmärta istället, kan inte vara gravid... Jag kan inte skaffa ett till barn med min partner trots att jag är sugen på en till bäbis, men det är omöjligt. Usch hoppas det är
falskt alarm, vill inte föra abort även om det är enda utvägen ifall jag är gravid:cry:

Luddigt som allt i min hjärna är just nu, allt snurrar runt runt:confused:
 
Sv: Hormonspiral-gravid?

Även med en spiral som inte har passerat utgångsdatum kan du bli gravid. Inget preventivmedel är 100 % säkert.
Varför har du inte bytt tidigare om du absolut inte vill bli gravid?
 
Sv: Hormonspiral-gravid?

Jo det vet jag, men hormon spiralen ska nästan vara lika säker som sterilisering enligt min barnmorska då jag hade funderingar på sterilisering.
Jag var på väg att boka in tid när jag upptäckte den gått ut, men ringde fel... Jag kom till mvc istället för kvinnokliniken mycket kanske för att det var på mvc jag satt in sprialen.
Hon lugnade mig massor och sa att den var väldigt säker trots den gått ut men att jag borde byta för att slippa få mellan blödningar och att mensen kom tillbaka.
Har provat göra halvhjärtade försök att ringa kvinnokliniken men inte kommit fram sen gav jag upp då det är så mycket på jobbet och jag har svårt för att ta ledigt:-/
 
Sv: Hormonspiral-gravid?

fast jag anser nog att om man bara gjort halvhjärtade försök är inte oviljan att få barn störst. Vill man absolut inte det så der man väl till att det inte kan bli så?

Jag tycker att det var ett kostigt svar du fick det med att mensen kunde komma tillbaka- det gör den ju för att hormonnivåerna sjunker = du kan få ägglossning.



Har du testat än?
 
Sv: Hormonspiral-gravid?

Jag har haft i min hormonspiral i sex år nu och jag har inte blivit gravid. För ca två veckor sedan kände jag mig trött, yr och fick andra symtom som om jag kunde varit gravid. Jag gjorde ett test och det var negativt.
 
Sv: Hormonspiral-gravid?

Problemet är inte att inte vilja ha bäbis utan praktisk omöjligt. Jag vill inte tvinga på någon en bäbis dom absolut inte vill ha alls. Själv hade jag gärna skaffat en till. Men just nu med min medicin lista som kan vara skadlig för foster, jag vill gärna kunna ha koll och göra uppehåll med dom farliga medicinerna ifall jag nån gång skulle ha möjlighet att skaffa en till liten.
Som tur är var testet negativt, nu blir det inte sex innan bytet helt säkert!
Barnmorskan sa till mig att man har ägglosning med hormonspiral men att hormonen i den gör det omöjligt/svårt för spermierna att ta sig in. Vet inte om hon svamla i nattmössan eller inte...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp