Hormonspiral (vs koppar) - mens?

the_connemara

Trådstartare
Eftersom den andra spiraltråden låg här antog jag detta var lämpligare än senior?

Har problem med min kopparspiral, min livmoder goes crazy vid mens. Annars aldrig problem utan jättenöjd. Därför funderar jag på hormonspiral, har förstått det som att en vanlig biverkning är att mensen uteblir? Stämmer det? Slipper man då även ev mensvärk?

Har aldrig haft problem m mensvärk tidigare utan pmedel/med ppiller/minipiller olika sorter bara lite molande. Nu krampar livmodern o det är djävulska nervsmärtor trots någon extra liten spiral som är kollad m ul o sitter rätt. Kan det vara värt o testa hormonspiral?

Har gett kopparspiralen nog med tid nu känner jag, snart ett år (över 1 år m första vanliga som dock satt fel) o sista mensen freakade ur helt trots att jag ju lärt mig hantera det bättre o bättre. Nu får det vara nog. Femcap, kondom o sterilisering inget alternativ.
 
Det är vanligt att mensen upphör med hormonspiral.

Hade min hormonspiral i två år och hade aldrig mens under den tiden, inte heller någon mensvärk. Nu sätter jag in en ny om ca 3 veckor pga att jag tog ut den för att bli gravid i januari. Jag hoppas på samma effekt även denna gång med mensen.
 
Min mens är oxå utebliven. Fick någon miniblödning typ varannan var tredje månad första året. Har haft min i fyra år nu.
 
Inte heller jag hade någon mens på hormonspiral. Fick mensvärk i typ en kvart per månad. Vet inte riktigt varför men det var ju inga problem att stå ut med.
 
Har haft min i snart tre år. Jag hade vanlig mens (kanske lite mindre blödning än vanligt) i ungefär ett år. Första månaderna hade jag lite småblödningar då och då dessutom. Men det tog ungefär ett år till det att jag slutade ha mens helt och efter det har jag inte haft det en enda gång. Jag kan dock ha PMS och lätt mensvärk (men ändå så det blir någon ipren där) fortfarande, men ingen blödning ett par dagar i månaden. Jag har alltid blödit riktigt och haft så ont att jag knappt kunnat röra mig under mensen tidigare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja vad ska jag göra? Hux flux har det nu nästan gått 5 år sen jag fick min hormonspiral och nu är det alltså dags att bestämma sig för...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 757
Senast: emma74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp