Hornhinnesår

Ejervallskan

Trådstartare
Hej!
Har en shettis som skadat ögat och nu har ett hornhinnesår. Droppat ögondroppar och serum i 10 dagar. Har återbesök på måndag till veterinären.
Ni som också haft häst med hornhinnesår, hur länge fick ni behandla innan det läkte?
Ev blir det skrapning av ögat. Försökt hitta ca pris på detta så man är lite förberedd på kostnaden. Någon som vet ungefär vad det kostar? 😊
Tack för svar på förhand! ☀️
 
Min fick ett svårläkt hornhinnesår får några år sedan hon skrapades två gånger och det tog totalt åtta veckor. Skrapningen var ett enkelt och ganska snabbt ingrepp, det är ju exakt vad det låter som. Minns inte kostnaden med det var inte skitdyrt.
 
Tack för svar!
jag tror det kommer bli aktuellt för min häst också, skönt att höra att det inte var svindyrt iaf😅
 

Liknande trådar

Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 036
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 040
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 995
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej. Tänkte höra om någon sett liknande värden hos sin häst? Inte min häst men min uppfödning och ägaren och veterinären står...
Svar
0
· Visningar
1 056
Senast: Minna_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp