Horse Reality II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fått mitt andra mustangföl, inget roligt färganlag, sämre GP än båda föräldrarna, sämre confo på pappret. Men verkar ändå gå bra på utställningen? Får väl vara kvar och samla xp sålänge den inte behöver egen box. :angel:
 
Nu är pengarna slut. Bara en massa väntan kvar. Vänta på att nuvarande egenuppfödda föl ska växa upp så de går att sälja, vänta på att ston ska föla, vänta på att inköpta föl ska växa upp så de kan gå i avel, vänta på att vuxna "skräphästar" ska bli köpta.... Väääääänta.....
 
Fått mitt andra mustangföl, inget roligt färganlag, sämre GP än båda föräldrarna, sämre confo på pappret. Men verkar ändå gå bra på utställningen? Får väl vara kvar och samla xp sålänge den inte behöver egen box. :angel:

Så gör jag med alla mina misslyckade föl 😁

Din nya pålle finns på private trade nu
 
Är det inte bra att ha någon form av beskrivande text i första inlägget även i denna tråden? Svårt för eventuella nya att fatta vad det handlar om annars.

---
Kan för övrigt upplysa alla om att det här "giving birth within 24 hours" kan innebära att det sker först vid midnatt. :meh: Tur att det var ett dubbelgult sto som fick över 80 på första utställningen, så den ska väl vara säljbar i alla fall. :D
 
Är det inte bra att ha någon form av beskrivande text i första inlägget även i denna tråden? Svårt för eventuella nya att fatta vad det handlar om annars.

---
Kan för övrigt upplysa alla om att det här "giving birth within 24 hours" kan innebära att det sker först vid midnatt. :meh: Tur att det var ett dubbelgult sto som fick över 80 på första utställningen, så den ska väl vara säljbar i alla fall. :D

Haha, båda mina som stått "within 24 hours" efter midnatt har funnits där när jag vaknat på morgonen sen :angel:
 
@Shaggy
Vad är du ute efter i Asien? Och i andra världsdelar? *nyfiken* Vi verkar ju ha lite olika avelsmål, så jag vill lära mig mer :)
 
Sådär ja, PRE-stoet vann precis en dressyrtävling. :D Och ett trakehner-sto tog ett tredjepris i eventing, utan att ens vara halvtränad. :up:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jag söker efter hingstar som står i avel och tittar på ungefär vad de kostar (och sen lägger mig lägre :devil::angel:), marknad och efterfrågan :up:
Haha jag gör tvärtom, lägger mig i övre spannet. Får ändå betäckningar. :D Innan sökfunktionen är utvecklad bör det ju funka ändå, sen får jag hellre mer för färre betäckningar än tvärtom - bättre att få spridning på aveln, tänker jag. Speciellt om jag tänker använda hingsten själv.

Plus att jag hellre ser att bra hingstar kostar lite, så det inte blir näst intill gratis att betäcka med bra hingstar så hela den biten slutar vara en inkomstkälla till slut.
 
Jag tänker likadant som @Hedinn. Vill inte att mina hingstar ska användas till allt och alla eftersom jag själv vill använda dem. Dyrare språngavgift ger mer varierad avelsbas på lång sikt då fler hingstar används.
Exakt. Jag tänker mig även att det ökar chansen att få bättre ston, även om det såklart inte är en garanti. Men jag vet ju själv när jag väljer hingst, jag är ju beredd att lägga ut mer på betäckningar för de bästa stona än för de lite halvbra.
 
De senaste dagarna har en och samma person använt en av mina hingstar till minst 20 ston :rofl: för min del gör det ingenting, det är ingen bra hingst och inte i någon ras jag satsar på så jag har inget emot att han används på dåliga ston, utan är glad bara att få in lite extrainkomst :D

Förövrigt går det segt att sälja hästar. De dåliga är lättare att bli av med trots att de bättre tillslut är nere på samma prisnivå? Kanske får pensionera lite hästar tillslut ändå..
 
Det är väl såhär det ska se ut? :D
E1FC7816-9518-4585-AB1D-74D7F30EC11B.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 051
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show närmar sig sitt slut. Men helgens stora hopptävling återstår.
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det vankas hästfest i Göteborg. SVT sänder hela helgen från Göteborg Horse Show. I kväll är det dags för de svenska stjärnorna i...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SMHI har utfärdat gul varning för stormbyar över stora delar av västra Sverige, som riskerar att påverka Gothenburg Horse Show.
Svar
0
· Visningar
147
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp