Horse Reality II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typiskt. Såg ett welshföl med coola blå ögon men hann inte trycka innan nån annan norpade den. Är väl antagligen champagne eller nåt annat kul.... :meh:
 
@Shaggy
Vad är du ute efter i Asien? Och i andra världsdelar? *nyfiken* Vi verkar ju ha lite olika avelsmål, så jag vill lära mig mer :)
Jag vill ha ett sto (hingst går bra) med stammen e. Marqish möjligen Nadim (ej W3 de är sämre) eller Kareem, u. Albadeia/Adira.
De verkar hart när hopplösa att få tag i
 
Haha jag gör tvärtom, lägger mig i övre spannet. Får ändå betäckningar. :D Innan sökfunktionen är utvecklad bör det ju funka ändå, sen får jag hellre mer för färre betäckningar än tvärtom - bättre att få spridning på aveln, tänker jag. Speciellt om jag tänker använda hingsten själv.

Plus att jag hellre ser att bra hingstar kostar lite, så det inte blir näst intill gratis att betäcka med bra hingstar så hela den biten slutar vara en inkomstkälla till slut.
Mina är inte så bra att de skulle få inkomster ändå tror jag, därav mitt val för att få någon inkomst.
Spridning på aveln har jag funderat på men sen tänkt att stamtavla har ju sin gräns och sen försvinner de ur den :angel: Jag är en kapitalist i spelet :o
 
Jag vill ha ett sto (hingst går bra) med stammen e. Marqish möjligen Nadim (ej W3 de är sämre) eller Kareem, u. Albadeia/Adira.
De verkar hart när hopplösa att få tag i
Jag kan hålla koll och köpa en åt dig om jag ser någon dyka upp. Det är ju ”hemmaplan” :) är det något i beskrivningen som skulle göra att du vägrar köpa den av mig sen? ;)
 
Senast ändrad:
Nu har jag impulshandlat en häst av "fel" ras igen för att den var söt 😅 En gul welsh med SW. Jag som var i Afrika för att försöka hitta en avkomma efter The Governor, som jag kommit fram till är mörkt gulbrun = en tredje gullinje bland Oldenburger. Men, det var helt dött bland oldies så jag råkade ta med den lilla welshen hem istället 🙄

Tillägg: Nu såg jag att han har blåa ögon😍
 
Nu har jag impulshandlat en häst av "fel" ras igen för att den var söt 😅 En gul welsh med SW. Jag som var i Afrika för att försöka hitta en avkomma efter The Governor, som jag kommit fram till är mörkt gulbrun = en tredje gullinje bland Oldenburger. Men, det var helt dött bland oldies så jag råkade ta med den lilla welshen hem istället 🙄

Tillägg: Nu såg jag att han har blåa ögon😍

Bästa welsharna finns i Afrika, jag har köpt nästan alla mina där och det är bara typ 4st som inte har fått 1st Premium!
Om någon får tag på en Welsh med Zz el ZZ och vill sälja så hojta gärna till mig😊
 
Jag kan hålla koll och köpa en åt dig om jag ser någon dyka upp. Det är ju ”hemmaplan” :) är det något i beskrivningen som skulle göra att du vägrar köpa den av mig sen? ;)
Inte som jag har kunnat hitta. Jag söker alltså ett sto med riktigt bra konfo (egentligen skiter jag i antalet VG utan många starka G är helt ok) och relativt hög till hög GP att avla mot min hög GP hingst med 3 A. Den bästa kombon är Marqish/Adira med de andra kommer nära efter. Stoet kan säkert komma även från andra världsdelar men det är Asiens stammar jag kan bäst. De viktigaste punkterna i confon är posture, rygg och framben men just de här verkar lämna jämn hög kvalitet så ser du en klicka läs inte. Jag köper den även om det skulle vara måndagsbarnet.
 
Inte som jag har kunnat hitta. Jag söker alltså ett sto med riktigt bra konfo (egentligen skiter jag i antalet VG utan många starka G är helt ok) och relativt hög till hög GP att avla mot min hög GP hingst med 3 A. Den bästa kombon är Marqish/Adira med de andra kommer nära efter. Stoet kan säkert komma även från andra världsdelar men det är Asiens stammar jag kan bäst. De viktigaste punkterna i confon är posture, rygg och framben men just de här verkar lämna jämn hög kvalitet så ser du en klicka läs inte. Jag köper den även om det skulle vara måndagsbarnet.
Jag ska hålla koll. Just nu ligger två Kareem/Elisany-ston i foundation, båda med riktigt trevlig beskrivning, så de åker nog och gör att nya ramlar in. Jag lurkar :D
 
Jag ska hålla koll. Just nu ligger två Kareem/Elisany-ston i foundation, båda med riktigt trevlig beskrivning, så de åker nog och gör att nya ramlar in. Jag lurkar :D
De har legat där i sen 2 tiden och ingen köper dem :confused:. Hade jag inte drunknat i hästar hade jag gärna köpte en av dem men.... :D
Ett jättetack för att du slänger ett öga där åt mig :love:
 
@Shaggy nu är ena såld, den mörkare, ersatt med en hingst Saqr/Nahema

Så lite så, ska inte köpa fler hästar själv (jo tjena...) så köpa åt andra hjälper mig :D
 
Spännande. Saqr lämnar fina hästar men tyvärr väldigt låg GP Jag har bara en u Nahema men har för mig hon lämnar lite ojämnt och inga wow.
Den här är e. Saqr u. Adira som synes fin häst men låg GP
https://www.horsereality.com/horses/68499/lin
Min Saqr är ”ful” = inte riktigt star, och 644 i GP, men 301 i reining.
Min Nahema/Nadim (W3) var en lyckoträff med 663 i GP, men också ”ful” drygt 77 poäng
Min Nahema/Kareem är lite jasså. 12G , 643 i GP, 79,7 poäng. Han ska få bli vuxen och pappa, men kommer nog att säljas rätt snart...
 
Här är min Nadim/Albadeia, ska bli spännade att se hans föl. Jag har 2 märrar dräktiga med honom men tyvärr fick jag betäcka om en som tappade dräktigheten så hon ligger fyra dagar efter. Som synes itne den bästa confon men bra GP, därav hellre Marqish
https://www.horsereality.com/horses/75219/salix
Märr Marqish/Nahema, Nahema lämnar en lite sämre rygg än Adira
https://www.horsereality.com/horses/93348/primula
Märr Marqish/Elisany som visst var bättre än jag kom ihåg :)
https://www.horsereality.com/horses/105370/castanea
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jag måste nog skaffa mig ett liv (eller ork att leva det livet :meh: )
hr10.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 021
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show närmar sig sitt slut. Men helgens stora hopptävling återstår.
Svar
0
· Visningar
93
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det vankas hästfest i Göteborg. SVT sänder hela helgen från Göteborg Horse Show. I kväll är det dags för de svenska stjärnorna i...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SMHI har utfärdat gul varning för stormbyar över stora delar av västra Sverige, som riskerar att påverka Gothenburg Horse Show.
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp