Horse Reality II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt plötsligt fick jag tre mustanger sålda. Så nu funderar jag på om jag ska fylla platserna eller avvakta.

Håller på att kartlägga Foundation-hästarna i Cleveland Bay. Går det se hur många det ska finnas? Letade på wikin men hittade inget där. Har för mig att @Laa och @Shaggy kartlagt araberna - hur vet ni att ni hittat alla?
Det är @Laa som gjort kartläggningen. Jag vet inte hur hon gjort för att hitta alla men jag skulle för de stora kontinenterna göra så att jag gick in på valfritt sto/hingst och skrev in alla h*n fått föl med i excel och sedan vända på det. Därefter är det bara att sortera. För de mindre ställena (Afrika/Australien) får man nog titta igenom flera ston/hingstar för att få med alla.
 
@Blacksmithfarm precis som @Shaggy säger: gå in på en foundationhäst och gå igenom föräldrarna till dess avkommor, när du har alla av det motsatta könet vänder du på det.
Det finns 20 på varje kontinent, så 10 hingstar och 10 ston. Rätt hanterbart att gå igenom.
 
Det är @Laa som gjort kartläggningen. Jag vet inte hur hon gjort för att hitta alla men jag skulle för de stora kontinenterna göra så att jag gick in på valfritt sto/hingst och skrev in alla h*n fått föl med i excel och sedan vända på det. Därefter är det bara att sortera. För de mindre ställena (Afrika/Australien) får man nog titta igenom flera ston/hingstar för att få med alla.
@Blacksmithfarm precis som @Shaggy säger: gå in på en foundationhäst och gå igenom föräldrarna till dess avkommor, när du har alla av det motsatta könet vänder du på det.
Det finns 20 på varje kontinent, så 10 hingstar och 10 ston. Rätt hanterbart att gå igenom.
Tack! Hade inte tänkt på att man kan göra så.:)
 
Jo, det är inte utan att jag blev lite sugen på att behålla själv ;p
Förstår dig och jag tackar för hjälpen. Du får gäran fortsätta hålla utkik efter en Marqish/Adira om du vill men misstänker att du inte vill släppa den om du hittar en för den är BRA. Fast i såfall kanske jag kan få en avelsoption i henne.
 
Förstår dig och jag tackar för hjälpen. Du får gäran fortsätta hålla utkik efter en Marqish/Adira om du vill men misstänker att du inte vill släppa den om du hittar en för den är BRA. Fast i såfall kanske jag kan få en avelsoption i henne.
Marqish/Adira kan jag vilja hålla i, men ja, jag fortsätter hålla koll, och ja, jag samarbetar definitivt gärna på olika sätt :)
 
Jag glömde bort tiden på en auktion, den gick tydligen ut nyss, så jag sålde precis en ganska bra mustang för 1 HRC. Jag vet att det är mitt eget fel som inte satte ett startbud, men fyy vad fult jag tycker att det är :yuck: Måste ha bättre koll i framtiden ...
 
Mitt första föl har fötts! :love: Hon lyckades få en gulgen från vardera förälder, så hon är supersöt! Tyvärr ingen superhäst, men men. Om någon vill ha henne (och mammahäst) så är det bara att hojta. Nu ska jag inte ha kvar några mustanger.

https://www.horsereality.com/horses/172016/foal-doe-172016

Vilken sötnos :love: Dem borde du väl ändå kunna få en del för på marknaden? Jag tycker de där ljusa fölen är så söta och skulle aldrig klara att sälja haha!

-

Förövrigt håller jag och en annan på att buda över varandra på en exmoor. Vi har båda höjt med 500 åt gången men nu slängde jag på en 1000 för att se om den andra kan ge sig. Så mycket är väl hästen egentligen inte värld men jag tar det personligt :devil::rofl:
 
Mitt första föl har fötts! :love: Hon lyckades få en gulgen från vardera förälder, så hon är supersöt! Tyvärr ingen superhäst, men men. Om någon vill ha henne (och mammahäst) så är det bara att hojta. Nu ska jag inte ha kvar några mustanger.

https://www.horsereality.com/horses/172016/foal-doe-172016

Jag tror att jag har haft stoet. Kommer du ihåg vem du köpte av? Hade precis ett sånt sto som köptes av nån med sunrise i "gårdsnamnet".

Och jo,ursöt fölunge!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 770
Senast: lil-sis
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show närmar sig sitt slut. Men helgens stora hopptävling återstår.
Svar
0
· Visningar
89
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det vankas hästfest i Göteborg. SVT sänder hela helgen från Göteborg Horse Show. I kväll är det dags för de svenska stjärnorna i...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SMHI har utfärdat gul varning för stormbyar över stora delar av västra Sverige, som riskerar att påverka Gothenburg Horse Show.
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp