Horse Reality III

Status
Stängd för vidare inlägg.

Laa

Trådstartare
Spelandet fortsätter :D

Horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna, tävla och köpa och sälja hästar. Fantastiskt roligt beroendeframkallande :)
Vi fortsätter diskutera och välkomnar självklart nya spelare!
 
Senast ändrad av en moderator:
@Laa Angående ditt hästköp så känner jag igen det där. Lyckades precis avstå från att köpa en hingst i Afrika igår men det blev ett sto nu på morgonen. Rätt bra siffror för acc och speed men halvtaskig exteriör och jag visste det :meh:. Måste börja sälja av hästar men det är ju så svårt, vi borde ha en lösdrift som vi kan stoppa undan fölen i tills de blir tre som inte räknas in i det vanliga stallet. Det är ju helt hopplöst att sälja tävlingshästar.
 
blir så trött nu har jag loggat in på det andra kontot igen och jag får fortfarande inte in hästarna i en show. Hittills är varenda häst otestad= ger sämre betalt. Jag har ju inget där att göra så vill inte sitta och vänta på att showerna ska gå
 
@Laa Hinner du uppdatera ditt inlägg? Vore kanske bra med nån form av beskrivning, så det blir lättare för nya att delta också.
 
Är det meningen att man får conformation färdig direkt man fångar en vild häst nu?
Fångade precis en Mustang och den hade redan conformation, som var rent skräp dessutom :laugh:
@Riru Ja just nu så visas exteriören direkt för att avlasta showerna.
 
Jag tror det blev sammanlagt 7 ston som förlorade sina stjärnor nu, men de var alla lite shaky från början med ett A som smugit sig in någonstans. Mina hingstar klarade sig allihopa, men de har jag också varit lite striktare med så det är ju inte konstigt nånstans.
Ska ta och sälja av några av dem, har 79 hästar i 68 stallplatser just nu :D
 
Jag kan inte bestämma mig för om jag ska pensionera hästarna jag har tillsalu för att kunna skaffa nya eller avvakta och se om någon vill ha dem. Mustanger + hingstar, så det känns ju omöjlig, men samtidigt känns det så dumt att bara föda upp en massa föl för att pensionera dem. Hade de varit ston hade jag behållit dem direkt, men jag har liksom ingen användning av hingstar med GP660-670 med enstaka VG :(
 
Nu behöver jag er hjälp med att tänka lite.

Hur hade ni gjort?

Jag har den här hingsten: https://www.horsereality.com/horses/103557/Draugsi
Hittills inte en enda avkomma som håller sig i nivå med hans GP (dock har stonas varit lägre, så det är egentligen inte så konstigt).
Funderade ett tag på att sälja ovanstående hingst, till förmån för hans son: https://www.horsereality.com/horses/207398/hottur-fra-heimdall
Lite sämre GP, men bättre confo.
Dock har han nu fått en "lillebror": https://www.horsereality.com/horses/254444/foal-doe-254444
Bara halvbröder. Samma mamma men olika pappor, vilket gör att jag funderar på att istället behålla den vuxna hingsten samt denna och sälja äldre brodern istället? Vad tror ni?
 
Hann se för sent... ”tänkte inte på det...” :D
Vi kanske kan få hjälp av moderator. Tänker att det är en rätt bra grej, en sån där text är inte direkt inbjudande för nytt folk och skapar ingen nyfikenhet direkt... Vi var ju rätt många som började spela efter att ha ramlat över första tråden, i senaste tror jag inte det tillkom en enda? Så bara det är ju en anledning att ha mer information i första inlägget. :D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Vi kanske kan få hjälp av moderator. Tänker att det är en rätt bra grej, en sån där text är inte direkt inbjudande för nytt folk och skapar ingen nyfikenhet direkt... Vi var ju rätt många som började spela efter att ha ramlat över första tråden, i senaste tror jag inte det tillkom en enda? Så bara det är ju en anledning att ha mer information i första inlägget. :D
Good point!
 
@Hedinn
Om du ska sälja någon av dem så hade jag tänkt mig det äldre fölet. Du kan alltid ”göra en kopia” (även om du kanske skulle vänta tills du gjort den kopian om du nu tänkt dig en sån, så att du inte säljer den som faktiskt blev bäst), och GP-mässigt tappar han ffa stamina jmf sin far. Annars är det ju bara småpoäng han förlorat, men där var det bottennapp.
 
Många som förlorat en stjärna, några som fått, roligt är att mitt sämsta, poängmässigt sett, brabantsto nu är mitt bästa...
 
  • Gilla
Reactions: Laa
@Laa Angående ditt hästköp så känner jag igen det där. Lyckades precis avstå från att köpa en hingst i Afrika igår men det blev ett sto nu på morgonen. Rätt bra siffror för acc och speed men halvtaskig exteriör och jag visste det :meh:. Måste börja sälja av hästar men det är ju så svårt, vi borde ha en lösdrift som vi kan stoppa undan fölen i tills de blir tre som inte räknas in i det vanliga stallet. Det är ju helt hopplöst att sälja tävlingshästar.
Jag hamnade i Afrika först imorse (feltryck), men lyckades hålla mig från köp. Är i Nordamerika nu och märker hur dålig koll jag har på just de stammarna, fick tag i en med drygt 620 i GP och 4An... suck

Jag kollar gärna igenom de du vill sälja av innan du lägger ut dem, det kan alltid finnas något guldkorn där som passar mina avelsmål :)

Tror du Delo går med på lösdrift? Det hade varit paradiset :rofl:
 
Jag tycker att det är synd att man inte kan se hästar men en gång ägt någonstans. Det hade varit kul att se hur det går för dem. Iallafall de man är uppfödare till och de som man var första ägare till (foundation och vildmark tänker jag) :D
 
Jag tycker att det är synd att man inte kan se hästar men en gång ägt någonstans. Det hade varit kul att se hur det går för dem. Iallafall de man är uppfödare till och de som man var första ägare till (foundation och vildmark tänker jag) :D
Jag sparar alla "life number" så jag kan kolla upp dem, bara lite stalking ;):D
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jag tycker att det är synd att man inte kan se hästar men en gång ägt någonstans. Det hade varit kul att se hur det går för dem. Iallafall de man är uppfödare till och de som man var första ägare till (foundation och vildmark tänker jag) :D
De du fött upp kan du ju se om du fortfarande äger någon av föräldrarna.
Men jag håller delvis med. Å andra sidan tror jag att jag kan ha grämt mig rätt mycket över en del försäljningar nu... så jag vill helst inte veta :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Soffan74
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 716
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 305
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp