Horse reality VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En fråga hur skiljer sig rabicano och roan sig åt?

Roan täcker väl typ hela hästen nästan? Rabicano färgar pälsen vid ljumskar och svansrot, kan sträcka sig längre fram under magen och gå upp i riktning mot ryggen som ränder (mönster som ser ut som revben). Iaf vad jag sett hittills men det kanske finns annat med!
 
En fråga hur skiljer sig rabicano och roan sig åt?
På engelska wikipedias sida om Rabicano har de ett avsnitt om hur det skiljer sig från Roan.

"Rarely is rabicano patterning extensive enough to be confused with true roan.[4] It is, however, possible for a horse to carry both rabicano and roan genes.[1] Rabicanos are not true roans and can be distinguished from true roans by the following:
  • Roaning on rabicanos is centralized at the junction of the stifle and the flank; true roan is evenly distributed over the whole body except the points.
  • Rabicanos usually have skunk tails or rings of white hairs in the tail, while true roans do not.
  • Rabicano roaning often spreads, while true roans usually become darker.
  • Rabicanos do not develop corn marks when their skin is damaged."
https://en.wikipedia.org/wiki/Rabicano#Vs._roan
 
Jag ska föryngra mina flockar. Väntar på några föl till sen blir det många ssssemestrar :cautious: Alla fjordingar som har A på ryggen eller traven, BA nånstans, ston med GP under 500(defintivt)-530(beroende på), och hingstar med GP under ~550 ryker. Mustangerna vet jag inte alls O_o Men känns väl som om GP ska vara närmare 700 än 600 om det ska vara okej med nåt A i alla fall... Och ska nog kolla lite extra på stammarna så det inte bara blir det vanligaste kvar.
 
Har lite smått pysslat med min profil nu, bytt banner och typsnitt och sånt. Ska snart försöka byta profilbild till en som matchar min banner också. Hur gör ni? Hur mycket "piffar ni till" er profil? :d
 
Har lite smått pysslat med min profil nu, bytt banner och typsnitt och sånt. Ska snart försöka byta profilbild till en som matchar min banner också. Hur gör ni? Hur mycket "piffar ni till" er profil? :d
Jag har bara avatar och bannerbild, inget på presentationen :p
 
Har lite smått pysslat med min profil nu, bytt banner och typsnitt och sånt. Ska snart försöka byta profilbild till en som matchar min banner också. Hur gör ni? Hur mycket "piffar ni till" er profil? :d
Jag har fixat en gång och sen inte gjort mer och det blir nog inte så mycket mer. Möjligen kommer jag byta banner till våren.
 
@Mumfie är du fortfarande intresserad av den här A-T fröknen?
https://www.horsereality.com/horses/380115/foal-doe-380115
Om Mumfie inte är det så ska hon säljas så andra intresserade får gärna ta en kik

Asså jag vet att jag nappar på typ alla hästar i tråden... :o men jag har faktiskt en plan att byta ut delar av hästmaterialet. Jag kan vara intresserad om inte @Mumfie är det men jag har två hästar till jag ska göra plats för, så är det panik att få bort henne är det bättre att sälja till någon annan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 730
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 873
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 696
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 378
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp