Horseball i Sverige?

G

Gilraen

'Hejsan! Efter uppvisningen på globen är jag hur intreserad som helst att börja träna Horseball med min pålla. Jag tror att hon skulle tycka att det är jättekul. Men finns det någonstans att träna det i Sverige än? Är det någon som vet? Eller är det någon mer som är intresserad?
 
Sv: Horseball i Sverige?

Det skulle var roligt att testa :angel:

MVH Malin!
 
Sv: Horseball i Sverige?

Hej alla!

Nu är det såhär, Jag och två andra är riktigt seriösa med att starta HB i sverige!

Jag har kontaktat Claude Michelet som är ansvarig för utveckling av horsball på Internationella Horseball förbundet.


Han har erbjudit sig att hjälpa mig och mina vänner att starta upp HB i sverige.

Nu behöver jag eran hjälp!

Jag skulle vilja att alla som är intresserade mailar mig sitt namn och efter namn samt vilken ridklubb ni tillhör. Detta är seriöst, så ni som mailar mig ska vilja spela horseball. Vill man pröva på går det också bra, men först och främst söker vi seriösa personer som vill/kan tänkas starta ett lag. kontakta mig på mail:

Rebecca-Rivera@hotmail.com
Som ämne skriv: Intresse anmälan Horseball.


* Namn & Efternamn
* Ålder
* Telefon Nr
* Ridklubb
* Om ni vill - Pröva på/ Starta Lag



Sedan skulle jag vilja att ni som rider för en ridklubb, pratar med överhuvudet/ägaren och förslår om att starta horseball.

Claude har erbjudit sig att kontakta alla ägare/överhuvuden angående HB och han tänker även Kontakta SRF.

Så ni som har fått chansen att starta horseball på eran ridskola. Maila mig gärna ägarens/överhuvudets, namn, telefon nr samt vilken ridklubb.

Nu är det upp till er Sverige! Claude vill ha svar snarast. Dra er inte heller för att fråga andra personer på andra ridklubbar för att utöka intresset!

Mvh Rebecca, Joakim & Ulrika.
 
Sv: Horseball i Sverige?

Hej!
Östersund Frösö Ridklubb startade en träningsgrupp för Horseball i januari 07. Nu har vi två lag igång men kan ännu så länga bara spela mot varandra. Kolla in Östersunds Posten från idag den 11/12: http://www.op.se/parser.php?level1=3&level2=54&id=855847
Vi körde en uppvisningsmatch på vår Luciashow.
För mer info gå in på www.ridcentrum.com länken "Horseball" längst upp till höger på vår hemsida.
hälsningar
fredrik
 
Sv: Horseball i Sverige?

Hej!
Östersund Frösö Ridklubb startade en träningsgrupp för Horseball i januari 07. Nu har vi två lag igång men kan ännu så länga bara spela mot varandra. Kolla in Östersunds Posten från idag den 11/12: http://www.op.se/parser.php?level1=3&level2=54&id=855847
Vi körde en uppvisningsmatch på vår Luciashow.
För mer info gå in på www.ridcentrum.com länken "Horseball" längst upp till höger på vår hemsida.
hälsningar
fredrik

Hej.
Jag kontakar den ansvarige snarast. Har en del erbjudanden att komma med =) Är det inga fler som är intresserade?
 
Sv: Horseball i Sverige?

Jaha, vad har RJ-Joakim att erbjuda?
/Fredrik
 
Sv: Horseball i Sverige?

Horseball skulle verkligen vara jätteroligt att börja med! :) Tyvärr så har jag ingen egen häst, och rider inte heller för någon klubb, eller på ridskola nu.. Men har ridit aktivt i 8 år. För tillfället är jag skötare åt en hoppryttare, som tävlar på Elit-nivå!
Hör av er om jag låter intressant!

E-mail adress: Millenium-90@hotmail.com
 
Sv: Horseball i Sverige?

Gud... Osh, jag tyckte horseball verkade jätteintressant när jag hörde talas om det första gången. Vore iaf jätteroligt att prova på... Men precis som maltise så har jag varkens häst eller rider för någon klubb just nu. Så det får väl bli i framtiden någon gång, när man inte är en fattig studerande längre...:crazy:

Dessutom så verkar jag bo i fel sida av Sverige om man jämför med er som skrivit här.. Bor i norra skåne och pluggar i växjö - lite långt från både Östersund och Stockholm. ;)

Hoppas ni lyckas starta upp horseball här i Sverige med!:):bow:
 
Sv: Horseball i Sverige?

Gud... Osh, jag tyckte horseball verkade jätteintressant när jag hörde talas om det första gången. Vore iaf jätteroligt att prova på... Men precis som maltise så har jag varkens häst eller rider för någon klubb just nu. Så det får väl bli i framtiden någon gång, när man inte är en fattig studerande längre...:crazy:

Dessutom så verkar jag bo i fel sida av Sverige om man jämför med er som skrivit här.. Bor i norra skåne och pluggar i växjö - lite långt från både Östersund och Stockholm. ;)

Hoppas ni lyckas starta upp horseball här i Sverige med!:):bow:

Haha oj, märkte inte förrän nu att tråden visst var ganska gammal...:o Om vi omformulerar mitt svar då: Hur har det gått för er?:D
 
Sv: Horseball i Sverige?

Hejsan

Våran ridskola ska nu starta horseball redan i vår!

Ju mer de anmäler sig ju fler lag blir det, men förmodligen blir det ett lag med privatpersoner och deras hästar och ett lag med ridskolans, men vi får se!

Så om ni är sugna på att vara med och har tillgång att ta sig till Stockholm/Vallentuna trakterna kan ni kontakta Änglahästar i Orkesta By, Gå in på deras hemsida www.ridutbildning.se!

Vore roligt ju fler som är med eftersom att det blir mer att vi kommer ut då ! ;)
 
Sv: Horseball i Sverige?

Undrar hur det går runt om i Sverige med horseball. Vilka områden har horseball lag?
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 538
Senast: zarmino
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp