Rea

Trådstartare
Vad är det :o? Har läst det på lite olika ställen och alla lovordar det, men vad exakt är det? Är det ett märke eller är det en beredningsmetod.....? Skulle jag kunna utfodra min vallack och ponny med det enbart och komma ifrån kraftfodret? Jag vill nämligen gärna att mina hästar bara äter grovfoder om det går, eller man kanske "måste" fodra med havre, korn, krafft, pellets, mineraler etc etc. Tycker det verkar naturligt att våra djur bara skulle kunna äta strå, men jag kanske helt är ute och cyklar? Är Horsehae analyserat?
 
Hästhö.nu

Jag vet inte om det är fler i landet som "gör" HorseHae. Analysen ligger på 7.5 MJ och 65gSRP, jag vet dock inte hur mycket han har, det var en provskörd i år vad jag förstod.
 
Japp, stämmer att det var en provskörd. Han har ganska mkt foder kvar, jag pratade med honom för ett par dagar sedan då jag själv beställt 10 ton av detta foder.
 
HorseHae är intressant,tycker jag... Att hästarna kan enbart äta grovfoder utan att man kompletterar med kraftfoder, och jag kan faktiskt tänka mej fodra detta till min märr. Ska väl kolla upp det lite mer... Att hästarna enbart äter grovfoder om det är så mkt som innehåller i detta foder och att dom inte skulle lida av att inte få t ex kraft, mineraler bla bla eftersom det redan finns i horsehae vad det står på hemsidan... Det kanske kan vara något.... :)
 
Det finns det ju hö som har också, det gäller bara att hitta rätt bonde! Höt jag köpte till min ponny var så bra, aningens mineraler fick han, men i övrigt bara hö och han fick i sig det som behövdes! :bump: Dessutom för halva priset...
 
JAG BLIR AVUNDSJUK........ Vår bonde vill inte ens analysera sina fält :devil:.
 
Det är ett bra foder!
Vi har använt det till våra hästar och var nöjda med det.
Fungerer dock endast under den kalla årstiden, har för mig att man endast garanterade kvaliteten t.o.m. maj månads slut.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 811
Senast: Bee
·
Foder & Strö Här kommer en tråd jag aldrig trodde jag skulle behöva posta. Jag trodde mig köpa en lättfödd häst, men tji fick jag. Min häst börjar...
Svar
11
· Visningar
4 341
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 599
Foder & Strö Efter att ha fått analyssvaren på årets grovfoder satte jag igång och räknade foderstater. Då kvoterna är lägre än jag haft förr behöver...
Svar
15
· Visningar
2 935
Senast: Kodiak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp