Horsemanchip ?

L

Love_Milord

Okej, ni vet kanske redan frågan. Jag vet att Horsemanchip är nått man gör typ, som att lära hästen vara lugn, kommer en bil blir den inte rädd, man kan hoppa upp på den och bara rida från hagen till stallet med grimma och grimskaft m.m.
Men hur är det att "ta" Horsemanchip? Är det olika klasser man går i och är det typ. prov? Beror det på något?? *nyfiken* :D
Jag kasnke ska ta det om nått år(/måndader) med min lilla pålle(Okej "stora" pålle :rofl: ) Svara snabbt nu, jag är en envis preson så ni vet :p

Kramzi Mimmi :bump:
 
Sv: Horsemanchip ?

Ingen som tagit Horsemanchip? :d (**Såklart :D ) Det är nog inga som tittar.. hmm--> Kanske ingen har lust? :cry: Jajaj, vi får se, snart ploppar det upp ett svar här :love:
 
Sv: Horsemanchip ?

förstår inte riktigt frågan :confused:
"horsmanchip" är väl ett sätt att hantera sin häst, pricis som "handhavande av häst". bara att det är ett amrikanskt utryck.
 
Sv: Horsemanchip ?

hah, ursäkta...

Horsemanship är "att behandla
hästen som hästar behandlar varandra"
Du använder deras språk så de förstår dig bättre
och ni får en bra kommunikation.

Nån annan kan säkert formulera något bättre&längre svar,
jag är så virrig.
 
Sv: Horsemanchip ?

Horsemanship handlar om kommunikation mellan häst-människa. Man hanterar hästen ur dens egen synvinkel, pratar på hästarnas språk. För den kan inte lära sig vårat språk, men vi kan lära oss deras. Jag förstår inte rikitgt vad du menar med att "ta" horsemanship, är det någon tävling..?
 
Sv: Horsemanchip ?

Horsemanship är som folk säger, ett sätt att kommunicera med hästen. Horsemanship är inte något man "tar" det är något man lär sig och lever efter i skötseln av hästar.
Det finns inget "grönt kort" i horsemanship, det går ut på att istället för att tvinga hästen så lär man sig hästens språk och guidar den så den väljer den rätta vägen frivilligt. Det gäller att förtjäna ledarskapet så hästen vågar lita på en, precis som den skulle litat på ledarhästen i flocken
 
Sv: Horsemanchip ?

Horsemanship är som folk säger, ett sätt att kommunicera med hästen. Horsemanship är inte något man "tar" det är något man lär sig och lever efter i skötseln av hästar.
Det finns inget "grönt kort" i horsemanship, det går ut på att istället för att tvinga hästen så lär man sig hästens språk och guidar den så den väljer den rätta vägen frivilligt. Det gäller att förtjäna ledarskapet så hästen vågar lita på en, precis som den skulle litat på ledarhästen i flocken
 
Sv: Horsemanchip ?

Okej, tack för alla svar, nu vet jag vad det är iaf :D Tack, tack :p
 
Sv: Horsemanchip ?

Nu vet jag vad det iaf är. Ska nog börja träna och förstå Expressa om nått år, det ska bli spännande. Lite hjälp med en bok kanske..? Haha, det köper jag. :D
 
Sv: Horsemanchip ?

Ja, läs böcker! Det finns HUR många som helst, en hel del mindre bra dock. JAg tycker att pat parelli-metoderna, 7 games osv, verkar vara ganska bra om man inte redan är alltför insatt eftersom den har så mycket handledning.
lycka till
 
Sv: Horsemanchip ?

Tack så mycket, böcker är nog det som kan hjälpa mig :p Men även ridlärare såklart! Kanske kananställa en som kan hjälpa mig vid vanlig ridning.. elelr nej..
 
Sv: Horsemanchip ?

HEJ!! Jag undrar om ni vet någon sida som man kan få mer information om hremanchip. Jag vill gärna börja med det med min häst..½ :) Men jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig!! Någon som vte??! :confused:

Kram Kram ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 389
Senast: Sirap
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 964
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp