Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.

Laa

Trådstartare
Horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna, tävla och köpa och sälja hästar. Fantastiskt roligt beroendeframkallande :) (om än spelet är under utveckling, och det märks på en hel del plan för tillfället...)

Vi fortsätter diskutera och välkomnar självklart nya spelare!

Bukerabatt är frivillig, men många använder sig av det ;)

Någon som har möjlighet får gärna kopiera in senaste användarlistan.
 
@igbest även jag har araber till salu, om du är intresserad. (Kan tänka mig att sälja fler än de som är listade/göra beställningsföl)
 
Och i den här uppsättningen vill jag ha min kära lista på förstasidan.
Som vanligt har jag tagit den senaste versionen jag hittat så om du försvunnit så är det pga mänsklig oförmåga inte att jag ser dig som oviktig.


-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg
-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger
-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.
-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till
-Asko - Asko - akhal-tekes, mustang, oldenburg, norman cob, trakehner, shire. endast 1 hingst: brabant, haflinger
-Avalbane - Avalbane - Gypsy, Haflinger, islänning (och nästan (minst) en av varje ras utöver...)
-Blacksmtifharm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob
-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.
-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser
-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)
-Cewe-Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher
-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse
-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh
-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med :confused:)
-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger
-Hedinn - Allee - Islandshäst, PRE, Trakehner (och tydligen Mustanger)
-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.
-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps. :angel:
-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.
-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning
-inverterad - inverterad - färgglada araber är målet, samt färgglada AT, färgglada islänningar, färgglada quarters, och lite annat då och då till försäljning
-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Några ströhästar till salu.
-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...
-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE
-Linta - Linta - Fjordingar + ett par andra individer som råkade vara dugliga
-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke
-Mirella - Mirella - Mustangs & Welsh. + några enstaka av andra raser till försäljning
-Riru - Kentaur - Mustang, Quarter, P.R.E, Kladruber
-Santoxen - Santoxen - mustang, fjord, exmoor, brabant
-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke
-Sasse - Mustanger och Akhal-Tekes. Enstaka av andra raser.
-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra
-Tokyo - ivyb - Akhal-Teke (fälttävlan), arab (galopp), mustang (reining)
-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser
 
@Asko Håller du fortfarande på med haflinger? Eller är det någon annan som gör? Jag har ett foundation-föl med hög GP för rasen (tror jag) och helt ok confo (får star bara hon går att ställa ut..) som gärna vill flytta till bukare :)
 
Hur gör ni som har många hästar som tävlar just nu? Maxar ni träningen och låter de tävla dag efter dag (eftersom fitness mm inte går ner)? Om det här problemet fortsätter länge, kommer ju alla hästar tävla exakt samtidigt till slut ju.
 
Hur gör ni som har många hästar som tävlar just nu? Maxar ni träningen och låter de tävla dag efter dag (eftersom fitness mm inte går ner)? Om det här problemet fortsätter länge, kommer ju alla hästar tävla exakt samtidigt till slut ju.
För mig har fittnes och affection börjat gå ner igen. Det hände samtidigt som jag fick sköta hästarna för andra gången igår.
 
Hur gör ni som har många hästar som tävlar just nu? Maxar ni träningen och låter de tävla dag efter dag (eftersom fitness mm inte går ner)? Om det här problemet fortsätter länge, kommer ju alla hästar tävla exakt samtidigt till slut ju.

Nu har jag inte många tävlande, men min tanke har varit att inte ha fler än tre anmälda per nivå (för man får väl bara pris för tre första placeringarna? Så känns som slöseri av pengar om jag skulle anmäla fler än så). Så när jag får ny häst som når maxträning för nivån så åker en sedan förut maxtränad häst upp till nästa nivå.
Nåt sånt :laugh: Eller finns det någon vinst med att ha flera anmälda per nivå än så som jag missat?
 
@Shaggy Konstigt att det är så olika. Jag har visserligen inte synat alla mina hästar men på de jag tittat verkar det inte ha gått ner. Vissa av hästarna har nu tävlat flera dagar därav.

@Riru Så gör jag också men mina hästar är relativt utspridda på nivåerna redan däremot vill jag gärna behålla det jämna in- och utflödet till tävlingsbara hästar. Eftersom mina inte förlorat fitness eller affection har de stannat kvar o tävlat (fulltränade) fler dagar än jag normalt låter dem göra. Om detta håller i sig i veckor (?) kommer ju alla vara fulltränade och tävla till slut. Vill ju såklart passa på att vinna pengar och låta de tävla men vill inte heller att hela klumpen ska tävla exakt samtidigt sen även när laggen/strulet m spelet släpper sas :p


Är det någon förresten som kommit upp till högsta nivån/tävlat klart? Någon som vet vad som händer då?
 
@Shaggy Konstigt att det är så olika. Jag har visserligen inte synat alla mina hästar men på de jag tittat verkar det inte ha gått ner. Vissa av hästarna har nu tävlat flera dagar därav.
Jag var väl sisådär imponerad igår eftersom jag redan tränat några av hästarna av gammal vana och helt plötsligt stod med hästar som inte var helt i form.
 
@Asko Håller du fortfarande på med haflinger? Eller är det någon annan som gör? Jag har ett foundation-föl med hög GP för rasen (tror jag) och helt ok confo (får star bara hon går att ställa ut..) som gärna vill flytta till bukare :)
Jag kan ändå inte köpa någon mera häst :o:angel:
 
Jag var väl sisådär imponerad igår eftersom jag redan tränat några av hästarna av gammal vana och helt plötsligt stod med hästar som inte var helt i form.
Ja det förstår jag. Jag tränar bara mina tävlande hästar på morgonen och så tävlar de resten av dagen, frustrerande om de gjort sin träning o sen förlora fitness/affection..

@Asko Typiskt! (Skulle precis skriva att hon kanske blir kvar ett tag med tanke på dagens marknad och så rök hon på buyout för 10 000 när jag skrev detta :laugh: )
 
Ja det förstår jag. Jag tränar bara mina tävlande hästar på morgonen och så tävlar de resten av dagen, frustrerande om de gjort sin träning o sen förlora fitness/affection..

@Asko Typiskt! (Skulle precis skriva att hon kanske blir kvar ett tag med tanke på dagens marknad och så rök hon på buyout för 10 000 när jag skrev detta :laugh: )
Måste ha varit en riktigt bra häst, vad var det för siffror?
 
Måste ha varit en riktigt bra häst, vad var det för siffror?
613 i GP, 2VG resten G. Hade inte hunnit ställa ut henne ordentligt m tanke på situationen i spelet just nu :p men fått över 80 % som otränad :) Kändes som en bra häst, funderade faktiskt på att behålla men jag har i princip alla raser snart och kände att någon måtta får det vara :o
 
Hoppsan, behöver uppdatera listan för det var lääänge sen som jag endast avlade och tävlade med Welshar & Mustanger.😅

-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg
-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger
-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.
-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till
-Asko - Asko - akhal-tekes, mustang, oldenburg, norman cob, trakehner, shire. endast 1 hingst: brabant, haflinger
-Avalbane - Avalbane - Gypsy, Haflinger, islänning (och nästan (minst) en av varje ras utöver...)
-Blacksmtifharm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob
-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.
-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser
-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)
-Cewe - Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher
-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse
-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh
-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med )
-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger
-Hedinn - Allee - Islandshäst, PRE, Trakehner (och tydligen Mustanger)
-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.
-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps.
-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.
-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning
-inverterad - inverterad - färgglada araber är målet, samt färgglada AT, färgglada islänningar, färgglada quarters, och lite annat då och då till försäljning
-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Några ströhästar till salu.
-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...
-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE -Linta - Linta - Fjordingar + ett par andra individer som råkade vara dugliga
-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke
-Mirella - Mirella - Akhal-Teke, Arab, Islandshäst, Trakhners, Welsh, Mustanger, Oldenburg och enstaka av andra (just nu Quartersto & Kladrubersto)
-Riru - Kentaur - Mustang, Quarter, P.R.E, Kladruber
-Santoxen - Santoxen - mustang, fjord, exmoor, brabant
-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke
-Sasse - Mustanger och Akhal-Tekes. Enstaka av andra raser.
-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra
-Tokyo - ivyb - Akhal-Teke (fälttävlan), arab (galopp), mustang (reining)
-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser
 
613 i GP, 2VG resten G. Hade inte hunnit ställa ut henne ordentligt m tanke på situationen i spelet just nu :p men fått över 80 % som otränad :) Kändes som en bra häst, funderade faktiskt på att behålla men jag har i princip alla raser snart och kände att någon måtta får det vara :o
Åh det var verkligen bra siffror! Min hingst har 609 i GP och 1 VG i jämförelse.
 
Fönstershoppar igen, fast det är farligt att fönstershoppa när man har en stallplats ledig :nailbiting:
Här är iallafall något som är helt ofarligt att titta på
Arabsto 6 månader 0-6-6-0 GP632, W19
Pris: startbud 100.000HRC köp loss pris 200.000HRC
Jag tror jag köper en annan häst ;)
 
Och jag vill också vara med :p

-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg
-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger
-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.
-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till
-Asko - Asko - akhal-tekes, mustang, oldenburg, norman cob, trakehner, shire. endast 1 hingst: brabant, haflinger
-Avalbane - Avalbane - Gypsy, Haflinger, islänning (och nästan (minst) en av varje ras utöver...)
-Blacksmtifharm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob
-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.
-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser
-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)
-Cewe - Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher
-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse
-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh
-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med )
-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger
-Hedinn - Allee - Islandshäst, PRE, Trakehner (och tydligen Mustanger)
-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.
-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps.
-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.
-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning
-inverterad - inverterad - färgglada araber är målet, samt färgglada AT, färgglada islänningar, färgglada quarters, och lite annat då och då till försäljning
-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Några ströhästar till salu.
-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...
-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE -Linta - Linta - Fjordingar + ett par andra individer som råkade vara dugliga
-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke
-Mirella - Mirella - Akhal-Teke, Arab, Islandshäst, Trakhners, Welsh, Mustanger, Oldenburg och enstaka av andra (just nu Quartersto & Kladrubersto)
-Mistimed - Oldenburgs, och en maskot-Exmoore.
-Riru - Kentaur - Mustang, Quarter, P.R.E, Kladruber
-Santoxen - Santoxen - mustang, fjord, exmoor, brabant
-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke
-Sasse - Mustanger och Akhal-Tekes. Enstaka av andra raser.
-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra
-Tokyo - ivyb - Akhal-Teke (fälttävlan), arab (galopp), mustang (reining)
-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 730
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 873
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 379
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 697
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp