Horsereality IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg precis att jag köpt en oldie vars grandparents är halvsyskon, vågar man avla på den (med andra gener såklart)? :nailbiting: Kommer vara synligt i nästa generationer och sedan försvinna.
 
Insåg precis att jag köpt en oldie vars grandparents är halvsyskon, vågar man avla på den (med andra gener såklart)? :nailbiting: Kommer vara synligt i nästa generationer och sedan försvinna.
Det vågar man väl absolut. :) Du kan ju tänka att det faktiskt är lagligt (om än omstritt) för människor att gifta sig med en kusin... (:crazy:)
 
I valet och kvalet vad jag ska göra med denna AT-gosse... https://www.horsereality.com/horses/343150/gires

Han har varit på marknaden en sväng men inget napp, och jag tycker han är för bra för Gisela, men vad göra? Behålla och tävla med? Tyvärr lågt total-GP men han har ju hyfsade endurance-siffror och bra confo. :confused:
Jag har också ett par sådana. Det är så synd att det inte skapas en marknad för tävlingshästar men förhoppningsvis kommer det snart en sådan.
 
Jag har också ett par sådana. Det är så synd att det inte skapas en marknad för tävlingshästar men förhoppningsvis kommer det snart en sådan.
Jag med... Det är verkligen märkligt att folk inte inser hur mycket man kan tjäna med en bra tävlingshäst. En marknad borde det ju definitivt finnas sedan länge efter att de ändrade prispengarna. Det är ju tyvärr fortfarande ”dålig häst med flashig färg” - värd massor. ”Riktigt bra tävlingshäst med tråkig färg” - man blir glad om någon köper den för 10000. (Referens: 10000 är två ynkliga vinster i högsta hoppklassen...) :meh:
 
Jag behöver massor av tävlingshästar men har ju inte plats.. DP växer inte på träd :down:
Och så ska man ju ha tid att ta hand om alla :angel:
Tycker också det är svårt att veta hur man ska hantera reining, eventing och endurance - svårt att få en uppfattning om vilka hästar som är bra där och inte just nu. Ska man satsa vidare och utveckla materialet i de grenerna nu i väntan på att de ska ändras eller satsa på andra grenar?



Jag har fö två vuxna oldie-hingstar som är uppe på ISC 1 nivå i hoppning till salu om någon söker en kassako.

EDIT: vad gör ni med hästarna när de är färdigtävlade? Pensionerar? Fortsätter avla på? Säljer?
 
Senast ändrad:
Och så ska man ju ha tid att ta hand om alla :angel:
Tycker också det är svårt att veta hur man ska hantera reining, eventing och endurance - svårt att få en uppfattning om vilka hästar som är bra där och inte just nu. Ska man satsa vidare och utveckla materialet i de grenerna nu i väntan på att de ska ändras eller satsa på andra grenar?



Jag har fö två vuxna oldie-hingstar som är uppe på ISC 1 nivå i hoppning till salu om någon söker en kassako.

EDIT: vad gör ni med hästarna när de är färdigtävlade? Pensionerar? Fortsätter avla på? Säljer?
Jag byter inte gren bara för att vissa grenar är buggiga. (Vägrar också avla tex islandshästarna specifikt mot reining utan bara mot hög allmän GP. Där hoppas jag att det dyker upp nåt mer passande med tiden.)

Jag har ett par hästar som är helt färdigtränade. Min plan är att låta dem tävla tills det inte går bra längre (det verkar inte påverka allt för mycket med lite lägre affection/fitness, men de har ju inte varit färdigtränade så jättelänge så får se vad som händer när det går ner mer). Sedan tar jag mig en titt på dem och bestämmer om jag vill ha fler föl efter dem. Om ja får de stå och skräpa och vara dräktiga/avelshingstar tills jag behöver plats eller är nöjd med avlandet, om inte blir det Gisela direkt.
 
Och så ska man ju ha tid att ta hand om alla :angel:
Tycker också det är svårt att veta hur man ska hantera reining, eventing och endurance - svårt att få en uppfattning om vilka hästar som är bra där och inte just nu. Ska man satsa vidare och utveckla materialet i de grenerna nu i väntan på att de ska ändras eller satsa på andra grenar?



Jag har fö två vuxna oldie-hingstar som är uppe på ISC 1 nivå i hoppning till salu om någon söker en kassako.

EDIT: vad gör ni med hästarna när de är färdigtävlade? Pensionerar? Fortsätter avla på? Säljer?


Ja det med! När man kom upp till gränsen där man därefter måste köpa stallplats för DP så började jag tycks det var jobbigt att ta hand om alla, men kanske främst pga att det varit så extremt segt. Är ju bättre nu. Men vill iaf kunna ta hand om alla i ett svep på morgonen.

Jag vill försöka ha nånting till varje gren att pyssla med iaf, blir uttråkad av att bara hålla på med nån enstaka :angel: men ja, stallplats...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 708
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 664
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 286
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 603
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp