HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.

Asko

Trådstartare
Horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna, tävla och köpa och sälja hästar. Fantastiskt roligt beroendeframkallande (om än spelet är under utveckling, och det märks ibland) 🐎

Vi fortsätter diskutera och välkomnar självklart nya spelare! Bukerabatt är frivillig, men många använder sig av det :D Fråga på om ni behöver hjälp, många är ytterst generösa.

Någon som har möjlighet får gärna kopiera in senaste användarlistan.

/aka den riktiga bukemaffian :cool:;)
 
-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg

-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger

-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.

-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till

-Arrows - Maverickmv - Friesers, Trakhener och welshar, + annat kul i väldigt liten skala

-Asko - Asko - Hingststation med akhal-tekes, araber, brabant, cleveland bays, mustanger, oldenburgare, norman cobs, quarters, trakehner, shires. endast 1 hingst: haflinger

-Avalbane - Avalbane - Huvudsakligen Exmoor, Islandshäst samt Welsh (Sedan finns flera andra som jag har svårt att släppa taget om.)

-Blacksmithfarm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob

-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.

-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser

-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)

-Cewe - Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher

-crazyrabbitlady - hrafntinna - Allt med black-anlag som primärfokus (Fjord, mustang, quarter, island, gypsy)

-DressyrMupp - CopCo - satsar på dressyr förstås, Trakehner och PRE

-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse

-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh

-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med )

-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger

-Hedinn - Allee - Islandshäst, Trakehner

-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.

-Igbest - Qarusell - Oldenburg, Akhal-Teke, Trakhener, några Cleavland Bay och 2 Mustanger

-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps.

-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.

-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning

-inverterad - inverterad - avlar araber för racing/endurance (samt lite färg), AT för race och endurance, samt färgglada islänningar som går bra på utställning. Gett mig in lite på clevelands (körning), trakheners (hoppning), oldenburgs (hoppning/eventing) samt welshar (dressyr). Har ibland isisar/araber/AT till försäljning

-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Höll på att starta hingststation, men det blev små flockar av Shire, Welsh och Norman Cob. Målet är bra hingstar dock.
Maskot: Kalta, Akhal Teken.

-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...

-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE

-Linta - Linta - Fjordingar, mustanger, exmoor

-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke

-Mollsantrollsan - Mollsanbollsan - Precis börjat spela men förhoppningsvis araber längre fram

-Mirella - Mirella - Akhal-Teke, Arab, Islandshäst, Trakhners, Welsh, Mustanger, Oldenburg och enstaka av andra (just nu Quartersto & Kladrubersto)

-Mistimed - Oldenburgs, och en maskot-Exmoore.

-Mulles_matte - Meibla - Trakehner och lite brabant

-Pilot - OliviaPilot - Quarters och Mustanger

-RC-Horses - Trakehner, mustanger och Akhal-Teke

-Riru - Kerrigan - Akhal Teke, Arab (Rabicano färgavel), Norman Cob, Quarter, Trakehner, Oldenburg, Islandshästar, Welsh. Lite blandat.

-Santoxen - Santoxen - Normand mot körning, island mot högt GP, bra confo och färg och Suffolk mot bra confo. Några fjord, Welsh, Brabant, mustanger och quarter för att jag har svårt att göra mig av med dom:D

-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke... några Quartrar, 1 Welsh, 1 Mustang och några PRE som troligen ska säljas

-Sasse - Shindeagan - Främst trakehners, oldenburg och quarter. Mindre avel av akhal teke, shire, welsh och mustanger.

-starcraft - CanCan - oldenburgare inriktning hoppning. PRE för dressyr. några enstaka maskotar

-Spanskaloppan - Tigis88 - Främst Akhal teke, Islandshästar och Trakhener men har några enstaka ston av fler raser.

-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra

-Tigertofflan - MH - Oldenburg, strävar efter hästar med CR

-Tokyo - ivyb - akhal-teke (fälttävlan), arab (galopp), haflinger (show), shire (körning), oldenburg (hoppning), islandshäst (reining), welsh (dressyr), camargue (reining), trakehner (dressyr), cleveland bay (körning), exmoor (distans)

-Toughcookie - MalinB - Welsh och Mustager men har skaffat några maskotar av andra raser

-Trott - Trott - Akhal Teke och araber (ska försöka avla på w-generna bara) plus lite andra "projekt"

-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser
Jag tror att detta är den senaste listan.

Skriv något på svenska och se vilket språk hen svarar på :angel:
Skriv "bukemaffia" då förstår de bara om de kommer från buke :cool::p
 
Om jag frågar om hen tillhör bukemaffian (och inte fattar) så kanske hen anmäler mig :laugh:
6993AA197B3D9985B744C45A8123BFE5CF7F911A
 
Vi lägger hästhuvuden i våra fienders sängar! :devil:
 
Senast ändrad:
Hittade en ny Asdon avkomma på foundation

https://www.horsereality.com/horses/542335/asdonia, nu lär jag väl slösa dp på att åldra upp henne och betäcka

Hittade den här när jag rensa, är det nåt att spara eller är det gisela som gäller?
https://www.horsereality.com/horses/542284/foal-doe-542284
Jag har haft svårt att få hingstar på den nivån sålda. Så behöver du platsen hade jag skickat på spa. Såna "mellanmjölk" finns det många av.
 
-Agent_Carter - Kethets - Framförallt welshar och trakehner till dressyr med rolig färg

-AlvaT - Loocello - PRE och Mustanger

-AraSlei - AraSlei - Mustanger, frieser och Oldenburg.

-Arisj - Arisj - Kladrubers, Mustanger + några till

-Arrows - Maverickmv - Friesers, Trakhener och welshar, + annat kul i väldigt liten skala

-Asko - Asko - Hingststation med akhal-tekes, araber, brabant, cleveland bays, mustanger, oldenburgare, norman cobs, quarters, trakehner, shires. endast 1 hingst: haflinger

-Avalbane - Avalbane - Huvudsakligen Exmoor, Islandshäst samt Welsh (Sedan finns flera andra som jag har svårt att släppa taget om.)

-Blacksmithfarm - Blacksmithfarm - Cleveland Bay(körning), Mustanger, Norman Cob

-Brisa - Sparrow - Oldenburgare, Trakehner samt Mustanger.

-Calmiche - Calmiche - Camargue, Exmoor, enstaka av andra raser

-Caoimhe - Caoimhe - Welsh, Islandshäst (+ andra raser för att sälja)

-Cewe - Exmoor- Camargue- Mustang-Oldsburgare-Trakenher

-crazyrabbitlady - hrafntinna - Allt med black-anlag som primärfokus (Fjord, mustang, quarter, island, gypsy)

-DressyrMupp - CopCo - satsar på dressyr förstås, Trakehner och PRE

-Din_vante - Matsuu- Främst Gypsy horse

-Elo - Mynonaster - Akhal Teke, Mustang, PRE, Welsh

-Fazeem - Fazeem - Welsh, Mustang (+ 2 Quarters som jag inte direkt har någon plan med )

-Gabby_Ossi - Guana - Islandshäst, Akhal-Teke, Oldenburger, lite Mustanger

-Hedinn - Allee - Islandshäst, Trakehner

-Hoarfrost - Tyst - Welsh (dressyr), Shire (körning), Mustanger på kul. Plus några andra som slinker med.

-Igbest - Qarusell - Oldenburg, Akhal-Teke, Trakhener, några Cleavland Bay och 2 Mustanger

-Invicta - Tuskntemper - Normandisk cob, och lite annat blandat. Blir nog mest avelshingstar ett tag för att håva in pengar tills Knabstruppern eller Norikern släpps.

-Iamia - Ophiogomphus - ”lite” för många islandshästar, akhal teke, quarter, trakehner, oldenburg, ett welshsto och ett jättesött arabsto. Blandad kompott alltså.

-Ii-ssa - Mrkiwi19 - en jäkla massa mustanger 🙈😂 2 st pre o en arab, 2 camargue ute för försäljning

-inverterad - inverterad - avlar araber för racing/endurance (samt lite färg), AT för race och endurance, samt färgglada islänningar som går bra på utställning. Gett mig in lite på clevelands (körning), trakheners (hoppning), oldenburgs (hoppning/eventing) samt welshar (dressyr). Har ibland isisar/araber/AT till försäljning

-Laa - Laa - Araber och Camarguer (svarta är målet). Höll på att starta hingststation, men det blev små flockar av Shire, Welsh och Norman Cob. Målet är bra hingstar dock.
Maskot: Kalta, Akhal Teken.

-Laponia - Holmavik - Mustanger, Islänning, Ahkhal-Teke. Och massor till salu...

-Linda_A - Linda_A - Akhal Teke, Camargue, Mustang, PRE

-Linta - Linta - Fjordingar, mustanger, exmoor

-Lyeton - Lazetti - Arab, Akhal-Teke

-Mollsantrollsan - Mollsanbollsan - Precis börjat spela men förhoppningsvis araber längre fram

-Mirella - Mirella - Akhal-Teke, Arab, Islandshäst, Trakhners, Welsh, Mustanger, Oldenburg och enstaka av andra (just nu Quartersto & Kladrubersto)

-Mistimed - Oldenburgs, och en maskot-Exmoore.

-Mulles_matte - Meibla - Trakehner och lite brabant

-Pilot - OliviaPilot - Quarters och Mustanger

-Riru - Kerrigan - Akhal Teke, Arab (Rabicano färgavel), Norman Cob, Quarter, Trakehner, Oldenburg, Islandshästar, Welsh. Lite blandat.

-Santoxen - Santoxen - Normand mot körning, island mot högt GP, bra confo och färg och Suffolk mot bra confo. Några fjord, Welsh, Brabant, mustanger och quarter för att jag har svårt att göra mig av med dom:D

-Shaggy- Aleon- Arab och Akhal-Teke... några Quartrar, 1 Welsh, 1 Mustang och några PRE som troligen ska säljas

-Sasse - Shindeagan - Främst trakehners, oldenburg och quarter. Mindre avel av akhal teke, shire, welsh och mustanger.

-starcraft - CanCan - oldenburgare inriktning hoppning. PRE för dressyr. några enstaka maskotar

-Spanskaloppan - Tigis88 - Främst Akhal teke, Islandshästar och Trakhener men har några enstaka ston av fler raser.

-Sporthorse - RC-Horses - Främst Trakehner, några mustanger, några oldenburgare och några Akhal-Teke.

-Therese1988 - Therese88 - Oldenburg, Mustanger, Quarter. Och några andra

-Tigertofflan - MH - Oldenburg, strävar efter hästar med CR

-Tokyo - ivyb - akhal-teke (fälttävlan), arab (galopp), haflinger (show), shire (körning), oldenburg (hoppning), islandshäst (reining), welsh (dressyr), camargue (reining), trakehner (dressyr), cleveland bay (körning), exmoor (distans)

-Toughcookie - MalinB - Welsh och Mustager men har skaffat några maskotar av andra raser

-Trott - Trott - Akhal Teke och araber (ska försöka avla på w-generna bara) plus lite andra "projekt"

-Wingates - Wingates- Akhal Teke, och enstaka individer av andra raser
 
Lifehack för att effektivisera den dagliga skötsel (datoranvändare):
Lägg två internet-fönster bredvid varandra över skärmen. Starta med hästen längst bak på ena fönstret och på det andra fönstret med hästen i mitten (mitten hittar du antingen genom att en gång börja längst fram och bak, så du möts ungefär på mitten alternativt genom att gå in på din profil - horses och räkna ut vilken häst som är i mitten). Eftersom du börjat längst bak och i mitten behöver du bara använda vänsterpil när du byter häst - kortaste vägen från groom-ikonerna. Grooma den ena hästen och när sidan laddar med en ny häst groomar du nästa i det andra fönstret. Enjoy! :D

(Jag gör på liknande sätt när jag tränar men har då bara ett fönster men två flikar jag byter mellan).
 
Lifehack för att effektivisera den dagliga skötsel (datoranvändare):
Lägg två internet-fönster bredvid varandra över skärmen. Starta med hästen längst bak på ena fönstret och på det andra fönstret med hästen i mitten (mitten hittar du antingen genom att en gång börja längst fram och bak, så du möts ungefär på mitten alternativt genom att gå in på din profil - horses och räkna ut vilken häst som är i mitten). Eftersom du börjat längst bak och i mitten behöver du bara använda vänsterpil när du byter häst - kortaste vägen från groom-ikonerna. Grooma den ena hästen och när sidan laddar med en ny häst groomar du nästa i det andra fönstret. Enjoy! :D
Så gjorde jag förut när det laggade så men numera laddar det så fort för mig att jag istället förlorar tid på det. Segar det är det ett lysande sätt och finkar lika bra för träningen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 594
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
58 952
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
57 938
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 579
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp