HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, jag som tyckte det varit segt med studs på sistone hade tydligen fått in 3 idag :p
l.JPG
 
Nu är ju frågan.. Stoet har Asdon i tredje led, är det lönt att lägga en Asdon hingst på henne? Eller är risken att genen inte tagit sig vidare så långt så hon har den?
https://www.horsereality.com/horses/374190/Damdiya-⭐ø

En av quarterrabicanosarna ( :laugh: ) Hade Shakespeare i sista led har jag för mig. Så det kan hänga med ett tag om man har tur. Men jag hade nog föredragit att använda en hingst som redan är rabicano för att öka chansen till rabicanoföl om hon skulle vara bärare.
Men om du inte planerat någon annan hingst så varför inte? Finns ju hyfsat bra Asdonhingstar också så det kommer ju kanske inte bli ett värdelöst för menar jag :p
 
Nu är ju frågan.. Stoet har Asdon i tredje led, är det lönt att lägga en Asdon hingst på henne? Eller är risken att genen inte tagit sig vidare så långt så hon har den?
https://www.horsereality.com/horses/374190/Damdiya-⭐ø
Prova kan du ju, men det är ju relativt liten chans att det ploppar ut en rabicano. Jag har betäckt hennes mormor med Mango idag för att försöka klura ut om hon är bärare...
 
En av quarterrabicanosarna ( :laugh: ) Hade Shakespeare i sista led har jag för mig. Så det kan hänga med ett tag om man har tur. Men jag hade nog föredragit att använda en hingst som redan är rabicano för att öka chansen till rabicanoföl om hon skulle vara bärare.
Men om du inte planerat någon annan hingst så varför inte? Finns ju hyfsat bra Asdonhingstar också så det kommer ju kanske inte bli ett värdelöst för menar jag :p
Parentes: De gissar nu tydligen att inte Shakespeare är bärare utan Just My Style. (Fast jag vet inte hur sant det är...)
 
Nu är ju frågan.. Stoet har Asdon i tredje led, är det lönt att lägga en Asdon hingst på henne? Eller är risken att genen inte tagit sig vidare så långt så hon har den?
https://www.horsereality.com/horses/374190/Damdiya-⭐ø
Statistiskt så borde det vara 12,5% chans att Damdiya är bärare. Sedan är det ju 50% chans att Mango ärver ner sin gen. Om du använder en annan Asdon-hingst (som inte är garanterad bärare) så är det 25% chans att genen nedärvs. (Med reservation för feltänk - det är tydligen inte min mest skarptänkta dag idag... :D)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 594
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
58 957
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
57 944
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 585
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp