HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kämpar också :meh:

798FE7FE-3A05-494D-A202-830F4623B302.png

Blir inga DC där inte :p
 
Letar du mustanger så kan du nog få en av mina... :D

Tack, men med de senaste inköpen så blev mitt stall i stort sett pinfullt. :o Jag får se om jag lyckas sälja några av mina andra hästar, isåfall återkommer jag gärna om du skulle ha kvar några mustanger du inte vill spara. :up:
 
Spenderade en stor del av kvällen med att leta efter en Quarter hingst till mitt ena sto. Hittar tillslut en som jag är nöjd med som passar mina kriterier. Trycker för betäckning och då finns inte stoet med i listan?
Dubbelkollar stoet, och hon är visst redan betäckt för 3 dagar sedan. Med samma hingst.

Så då kom jag på mig själv med att jag har spenderat minst 2 kvällar och kollat igenom ett flertal sidor med hingstar för att i slutändan välja samma hingst båda gångerna...
 
Spenderade en stor del av kvällen med att leta efter en Quarter hingst till mitt ena sto. Hittar tillslut en som jag är nöjd med som passar mina kriterier. Trycker för betäckning och då finns inte stoet med i listan?
Dubbelkollar stoet, och hon är visst redan betäckt för 3 dagar sedan. Med samma hingst.

Så då kom jag på mig själv med att jag har spenderat minst 2 kvällar och kollat igenom ett flertal sidor med hingstar för att i slutändan välja samma hingst båda gångerna...
Jag gjorde ungefär samma sak dock med längre mellanrum. Jag tog föl på mitt enda vuxna haflingersto. När ungen föddes började jag leta ny hingst. Till slut hittade jag den perfekte, betäckte och insåg att det var samma pojke som förra gången. Suck.
Tack och lov är det inte lika mycket att leta igenom där som på Quartern så jag slösade mindre tid än du fick göra.
 
Men är det så viktigt att hålla på sina principer hur tävlingen ska gå till att dom förstör den totalt för att det inte funkar i spelet?
Jag som hade förhoppningar..
Jag håller tummarna för fälttävlan :( den behöver också fixas!
 
Den här Asdon-hingsten låg på foundation och väntade på mig förut :angel:
Jag hoppas inte det var någon härifrån som rensade, då får ni hojta till så är han er såklart. Är det någon som vill ha honom annars? :)
Hittar du ett sto köper jag gärna :) jag har typ 4-5 hingstar men bara 1-2 ston 😏 kan betala mer än foundation pris såklart, jag är rätt rik 😂
 
Hörni, jag har tittat lite på mitt exceldokument och formlerna (ping! @Murray ) för att se om tävlingarna går som siffrorna säger .. Men jag är inte alls säker :crazy: och nu inleder min hjärnexplosionTM för natten och jag skulle behöva lite andra ögon.

Jag tittade på grenen hoppning och mina oldenburgare som tävlar där, specifikt 4 hingstar (för att jag behöver sälja av dem och vill spara de bästa tävlingshästarna), då hamnade de i denna fallande ordning (som jag sorterade efter bästa siffra i GP+confo, dvs den sista siffran):
- The Ramones (634 GP 12 G) 73 i medelpoäng av GPn, 74 med 25% av confon inräknad.
- Saxon (662 GP 2 VG 10 G) 72 i medelpoäng av GP, 74 med 25% confo.
- Mötley Grateful (645 GP 1 VG 11G) 71 i medelpoäng av GP, 72 med 25% confo.
- Coldplay (665 GP 11 G, 1 A) 73 i medelpoäng av GP, 70 med 25% confo.

Jag blev lite överraskad då jag hade planerat att sälja ramones, men enligt dokumentet, även om det skiljer bara enstaka poäng i medeltalen så ska han vara bästa hingsten.
Då tog jag en blick på deras tävlingsresultat för att se hur det reflekteras där.
Ramones är på 3rd level och har vunnit 1 förstaplats, 2 andraplats, 2 tredjeplatser.
Saxon är på 3rd level och har vunnit 1 förstaplats, 1 andraplats, 4 tredjeplatser.
Mötley Grateful är bara på träningsnivå och har inte vunnit något än.
Coldplay är på 2nd level och har vunnit 1 förstaplats, 2 andraplatser.

Jag reagerade på att det verkar ju vara nästan ingen skillnad mellan Ramones och Coldplay som ska ha 4 medelpoäng. Men då undrar jag om min formel som räknar med 25% confo är fel egentligen trots att wikin säger att de räknar med det så?


Om jag bortser från kön och vilka hästar jag vill behålla och tittar bara på den bästa och sämsta i min nya sortering efter GP+confo, för att se större skillnader mellan siffrorna.

Då är den (näst, den bästa är föl ännu) bästa ett sto med 658 GP 11 G 1 Av och 74 i medelpoäng av GP, 74 med 25% confo.
Hon är på 3rd level och har vunnit 2 förstaplatser, 1 andraplats, 2 tredjeplatser.
Den sämsta är en hingst med 624 GP 10 G 2 Av och 70 i medelpoäng av GP, 67 med 25% confo.
Han är också på 3rd level och har vunnit 1 förstaplats, 3 andraplats, 1 tredjeplats.
Det är nästan ingen skillnad på pallplatserna ändå. :cautious:

Det kanske är för lågt antal pallplatser för att kunna uttala sig något om detta men ... Vad säger ni om detta?
Det verkar nästan som att det hänger mera på tur att man ska hamna i en grupp där ingen blir bättre än ens häst, eftersom det verkar jämna ut sig mellan hästarna i antalet pallplatser, dvs prispengar?
 
Jösses, jag lyckades få ihop en lista med 22 hästar som jag vill sälja 😅 Plus några till som jag funderar på att sälja eller ska vänta på deras föl först. Det blir åtminstone under tresiffrigt då :rofl:
Jag tänkte om någon är intresserad så syns de tydligt i min hästlista genom ett $ i början av namnet. Det finns 6 A-T, 1 haflinger, 3 quarters, 7 mustanger, 2 oldenburgare, 1 norman cob stoföl, 3-6 trakehnare till salu.
De med ($) är de som jag funderar på att sälja, det är en del vuxna längre tränade bland dem.
 
Förresten, äntligen har ett par mustanger till vuxit upp då jag var mest nyfiken på deras färger som vuxna. Och det är lite kul att jämföra mellan tre roanhingstar varav två har E/E och A/a, medan en har E/e A/a, dvs de alla är bruna.
Men en har en creamgen, den andra en dun-gen och den tredje ingen sån gen men är mörk. :laugh::love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 594
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
58 957
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
57 944
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 585
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp