HorseReality IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tittar aldrig på totalGPn just därför... Jag har en lägstanivå där jag börjat kolla, men sedan kvittar det samma. Men många tittar nog mest efter hög total-GP... De med högst GP är ju ofta avlade just med målet ”högt total-GP” verkar det som (undantag finns ju såklart).
Jo det är ju den där lägsta nivån. Jag brukar börja runt 710 och inser att jag missar massor av intressanta hingstar pga det. Tänk vad skönt det ska bli med en bättre sökfunktion.
 
Någon som skulle kunna hjälpa mig att sålla ut vad av det jag har i stallet som är värt att spara på. Några har jag redan ute till försäljning. Jag vill helst avla för tävling men även kanske kunna få någon rolig färg ibland :) Är det någon häst ni vill ha så kan jag säkert släppa den om det inte är min A-T-hingst med högt GP :p;)https://www.horsereality.com/user/10607/Qarusell

Jag kan nog bara uttala mig om trakhenarna för jag har dålig koll på de andra raserna men jag tycker nog alla ston är värda att sparas på. Ffa den vuxna med 3 VG som jag hade betäckt med nån bra GP-stark hingst hos typ @Iamia bums ;) Men jag är nog ganska generös med att spara på vuxna ston. Tycker det är roligt att leta hingstar och pussla för att få ihop bra gren-gp och försöka stärka evt svagheter i confo.

Hingstarna hade jag nog gjort mig av med. Den vuxna har inte så högt hopp-GP. Om du gärna vill ha en roan-hingst har jag denna: https://www.horsereality.com/horses/383535/chianti som du kan få med högre GP och högre snitt för hoppning och likvärdig confo :) Han är inte någon stjärnhingst men 77,4 i hoppning brukar räcka till en del placeringar.
 
Foliehatt på. Jag tror vi är avlyssnade. :cautious:
D4EEA3F7-D188-4558-A70C-9B40F7DA0DBA.jpeg
 
Jo det är ju den där lägsta nivån. Jag brukar börja runt 710 och inser att jag missar massor av intressanta hingstar pga det. Tänk vad skönt det ska bli med en bättre sökfunktion.
Ja, det hade inte alls suttit fel... Borde inte vara så svårt att få till heller tycker man.
 
Den reklamen var ju iallafall logisk. Varför får jag bara reklam för Bk beräkningskonsulter (ja och Max också:yuck:)?
Antingen så är det någon som kopplar det till saker som skrivits i tråden, men det verkar ju relativt osannolikt, så det är troligtvis såna som antingen valt att annonsera på sidor inom kategorier där Bukefalos tillhör, alternativt (mest troligt) att du tillhör målgruppen de företagen annonserar mot baserat på information som samlats om dig (demografi och intressen).
 
Jag kan nog bara uttala mig om trakhenarna för jag har dålig koll på de andra raserna men jag tycker nog alla ston är värda att sparas på. Ffa den vuxna med 3 VG som jag hade betäckt med nån bra GP-stark hingst hos typ @Iamia bums ;) Men jag är nog ganska generös med att spara på vuxna ston. Tycker det är roligt att leta hingstar och pussla för att få ihop bra gren-gp och försöka stärka evt svagheter i confo.

Hingstarna hade jag nog gjort mig av med. Den vuxna har inte så högt hopp-GP. Om du gärna vill ha en roan-hingst har jag denna: https://www.horsereality.com/horses/383535/chianti som du kan få med högre GP och högre snitt för hoppning och likvärdig confo :) Han är inte någon stjärnhingst men 77,4 i hoppning brukar räcka till en del placeringar.
Tack för dina tankar :)
Han behöll jag mest för att han presterade i tävlingarna men det har sjunkit nu så jag tror att han också kommer att få flytta.
 
Ha ha! Hoppas du får bättre föl från honom än jag fått. Han har ju bevisligen potential, men det har hittills inte varit så ofta han gett detta vidare till fölen...

Vad det gäller att rensa så rekommenderar jag att ha en tydlig linje. Typ ”A-T:s avlas mot endurance och ska ha allra minst 310 i grenGP. De får inte ha några A:n i confon men gärna ett par VG:n. Helst ska de ha över eller åtminstone runt 700 i total-GP.” Nu tog jag ett exempel från hur jag själv tänker, men sätt in vad du nu vill ha. Sedan är du bara stenhård med att hästarna ska uppfylla kraven för att få stanna/köpas. (Jag har ett par undantag som har andra kvaliteter som tex färg eller extra många VG:n, som inte helt uppfyller kraven, men det måste kännas värt det.)
Tack för att du tog dig tid att ge mig lite tips :) Jag ska fundera på vad jag vill göra med mitt stall :)
 
Nej, nu är det dags att försöka sälja några hästar igen för att bereda väg för knabstrupper, när de väl släpps...

Någon som känner ett behov av en mustanghingst? Han har rätt höga siffror i det mesta, enligt bedömningen skulle han kunna bli champion i "Jumping, Reining, Eventing, Endurance, Racing or Driving". Inte så illa alltså, bör kunna ge ganska allround avkommor i kombo med rätt ston?
https://www.horsereality.com/horses/118399/rebel-yell
 
Tack för dina tankar :)
Han behöll jag mest för att han presterade i tävlingarna men det har sjunkit nu så jag tror att han också kommer att få flytta.
Ja jag tycker att det märks att det kommit bättre hästar. Mina dressyrare med 82-83 i snitt gick rätt bra när jag började spela för en dryg månad sedan men nu är det väldigt sällan de tar hem något. Jag tänkte tävla klart dem eftersom många är på de högsta nivåerna men de får nog åka så snart de fölat för det börjar bli tråkigt att de står och tar plats...
 
@Riru har du några planer på att sammanföra lever och rabicano hos araberna? Det kanske redan är gjort? Funderade på det häromdagen men blev helt trött i huvudet av bara tanken...

Det är på gång då är ett av mina mål. Men jag har bara ett leverflaxsto som inte direkt är bra, så först måste jag försöka få fram ett bättre sto innan jag blandar in rabicano.
Jag jagade El-Marees+Dziwa avkommor på foundation sist men lyckades inte hitta något. Har även kollat spelarägda och skickat nåt meddelande men de vill inte sälja, såklart. Och resten har typ inte varit inloggade sedan förra året. Så det är foundationjakt igen som gäller för mig.
Sen behöver jag lite fler linjer, finns typ bara en rabicanolinje efter Jalal som alla avlar på, och en lever efter Baariq. Så jag behöver mängder och mängder med FT :laugh::arghh::yuck:

Jag satt igår och letade hingst till mitt AT sto med 325 för distans. En sak som slog mig då var att väldigt många av de där hingstarna med riktigt hög total GP verkar vara 'utsmetade'. De hade ingen gren de verkligen glänste i även om det var en gren de marknadsfördes för.
Det slutade med att jag använde en hingst med 709 i total GP med 322 i distans

Vad var det för hingst? Letade hingst jag med men gav upp.
 
Det var nog jag. Saken är inte att det inte går att fixa utan att det är svårt att fixa och samtidigt behålla realismen i bedömningen. Skalan som hästarna bedöms på är helt enkelt för 'kort' för att få till något bra vilket gör att slumpfaktorn tar över helt.

Ja det var så det var!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 587
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
58 934
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
57 923
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 564
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp