Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Tokyo och @Riru jag tror det ät väldigt olika vad folk är ute efter för egenskaper, men som generell tumregel så är GP runt 600 definitivt i det övre skiktet.
Båda era hästar är i grunden bra, 4 resp 5 G+.
Ett A skrämmer inte mig, beroende på var det är placerat. Jag plockar inte in en häst med A på neck, shoulder eller back iom att jag har en stamhingst med A på neck. Jag kommer ha svårt nog att avla bort det utan att tillföra fler An inom ”samma” område. An på andra ställen och en i övrigt bra häst är för mig: go for it :)

Varför har jag bara en stallplats ledig.. Måste ju skicka hyfsade hästar till pensionatet :p Hittade en hingst med G+ på canter, inga A och ett VG, men bara GP 584..
Edit. antar att det är vanligt för jag fick precis ett sto med G+ på canter också :laugh:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
När ger ni upp med ett sto? Jag har ett sto, reining, som gett 6 avkommor varav 1 sto. Stoet var uselt. Nu väntar hon sitt sjunde föl, en hingst (fjärde helsyskonet av samma kön). Jag vill ha kvar blodet, Australiensiskt men jag vill inte ha någon jäkla hingst efter henne det är hon för dålig för. Vad tror ni ska jag ge upp och pensionera hon verkar ju inte ha någon förmåga att tillverka ston.
 
Jag har aldrig förstått mig på den där. Fattar liksom inte hur jag jag utläsa ett resultat från den, och vad får jag reda på som jag inte kan läsa mig till själv på hästens sida? :confused: Eller är det bara att det går snabbare?

Mvh
Not tech-savvy... :angel:

Vet inte om den fungerar bättre än andra sätt, men det är lätt att snabbt kopiera det som behövs och sen slipper jag räkna själv :angel:

Jag brukar huvudsakligen använda den till och jämföra olika hästar både mellan mina egna samt andras.
Tex brukar jag jämföra mina hästar mot hästarna som ligger högt upp resultatmässigt i olika grenar, för att se deras möjlighet till placering både mot andra raser samt inom samma.

Sedan tycker jag det blir överskådligt vid val av inriktning för hästen om den är rekommenderad till flera, då jag ser snitt för alla samtidigt och lätt kan jämföra och göra ett val utifrån det.
 
Levlade upp ett riktigt bra G/g sto eftersom jag även har en bra G/g hingst som skulle komplettera henne. Men vid godkännandet av betäckning så ser jag att de är helsyskon :mad: Jag har inget emot inavel men där går min gräns speciellt då jag även köpt in deras mamma för att få in nytt blod, så fick leta febrilt efter en likvärdig hingst. Desto glädjande är dock att mina hästar gått på vinnar-inställning idag och tjänat in drygt 50 000 hittills idag :banana:
 
Ååh jag hade ett så bra upplägg med olika "laguppställningar" med hästar som tävlade och tränade i olika omgångar. Dels slapp jag anmäla massa hästar i samma klass och dessutom kunde jag köpa in kanske 5 uppsättningar utrustning som jag sen kunde flytta till nästa "lag" när det första tränat färdigt. Den här jäkla buggen ställde ju till det så nu är alla mina dressyrhästar (läs: typ alla mina hästar) på samma nivå och jag kommer behöva shoppa utrustning som en tok :wtf:

Spelar utrustningen verkligen någon roll?? :nailbiting:
 
Spelar utrustningen verkligen någon roll?? :nailbiting:
Det har diskuterats lite fram och tillbaka... När buggen varade och det var sån sinnessjuk konkurrens tycker jag att jag märkte skillnad på de som hade utrustning och inte, men så valde jag ju att lägga den på de hästar som hade en teoretisk chans att placera sig också så jag vet faktiskt inte... Vet inte heller vad "dressage+5" innebär...? +5 GP-poäng? för det gör ju en enorm skillnad...
 
Oopsie, det fanns ett annat skimmelsto av samma ras som ovan som äntligen växte upp också. Hon är inte så bra men hade så mycket vitt att jag blev nyfiken .. synd att hon blev så pärlvit istället för den mörkare :rofl: Men hennes rosa mule syns iaf.
https://www.horsereality.com/horses/317288/ay-ovi
Jag får prova med marknaden men hon åker nog troligen till s..skogen.
 
Det har diskuterats lite fram och tillbaka... När buggen varade och det var sån sinnessjuk konkurrens tycker jag att jag märkte skillnad på de som hade utrustning och inte, men så valde jag ju att lägga den på de hästar som hade en teoretisk chans att placera sig också så jag vet faktiskt inte... Vet inte heller vad "dressage+5" innebär...? +5 GP-poäng? för det gör ju en enorm skillnad...
Det märks i alla fall stor skillnad på utställningarna, om hästarna har grimma eller inte. Jag har inte tävlat utan utrustning men mina ganska mediokra tävlingshästar placerar sig ofta när de är något så när tränade, och jag tänker att det borde ha med utrustningen att göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 716
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 769
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 305
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 635
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp