Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ojsan hoppsan, 3 hästar sålda bara sådär. Och en köpt där säljaren tydligen hade accepterat mitt bud :) men, nu har jag 4 platser tomma :grin:
 
Hur känner ni för att dra tillbaka auktioner där det ligger bud? Jag har en som jag ångrar att jag la ut men det känns ju surt för budgivaren om jag ångrar mig. Fast å andra sidan kanske köparen hade använt by out om he varit väldigt angelägen.
 
Sålde för ett tag sedan en quarterhingst snorbilligt. Han har växt upp nu och finns till avel. 10.000 hrc eller 400DP vill ägaren ha. :eek: Han har förvisso W10-gen, men låg GP och ingen superbra confo. Undrar om någon nappar?
 
Varför fick jag för mig att ha Brabanter? Det finns ju inte en enda jäkla häst som har G på canter eller galopp. Alla jag har tittat på har A eller BA, och det sticker lite i ögonen 🙈 :(
 
Hur känner ni för att dra tillbaka auktioner där det ligger bud? Jag har en som jag ångrar att jag la ut men det känns ju surt för budgivaren om jag ångrar mig. Fast å andra sidan kanske köparen hade använt by out om he varit väldigt angelägen.
Jag har inga problem att dra tillbaka om jag ångrat mig. Störigare i så fall om säljaren drar tillbaka och sedan lägger ut på nytt, med ett betydligt högre pris. :cautious:
 
Varför fick jag för mig att ha Brabanter? Det finns ju inte en enda jäkla häst som har G på canter eller galopp. Alla jag har tittat på har A eller BA, och det sticker lite i ögonen 🙈 :(
Var glad att du hittat någon med A, jag har en med A+A, en med B+A, resten har B*2:meh: Har väl med rasen att göra, högre gångarter än trav är inte de tunga rasernas främsta grej direkt... Suffolkarna däremot har ofta G men har nog inte sett någon med högre..
 
Var glad att du hittat någon med A, jag har en med A+A, en med B+A, resten har B*2:meh: Har väl med rasen att göra, högre gångarter än trav är inte de tunga rasernas främsta grej direkt... Suffolkarna däremot har ofta G men har nog inte sett någon med högre..
Har också bara en med A + A, resten är A + B..
Dom har ju oftast VG på en hel drös annat, så det borde ju finnas nån med G på canter och galopp också. T o m shirehästarna har ju G på dom delarna :/
 
Alltså reining måste vara så random... Anmälde mitt sto som är 25% tränad i ren tristess. Hon la sig som 2:a av 33 starter hittills :crazy: Långt kvar av klassen så hon lär inte ligga kvar men antingen startar alla andra också med sjukt otränade hästar eller så är det verkligen totalt lotteri.
 
Alltså reining måste vara så random... Anmälde mitt sto som är 25% tränad i ren tristess. Hon la sig som 2:a av 33 starter hittills :crazy: Långt kvar av klassen så hon lär inte ligga kvar men antingen startar alla andra också med sjukt otränade hästar eller så är det verkligen totalt lotteri.
Reining är lotteri
 
På 50 boxplatser har jag 55 hästar, 9 föl och 7 dräktiga ston om jag räknat rätt.
Jag tänkte sätta ett betäckningsstopp tills jag beståndet minskat, men det höll max en dag.

Har flera som egentligen inte passar in, men flera av dom har varit med från början så vill inte sälja eller skicka på Spa heller (av sentimentala skäl). Tur det bara är pixelhästar annars hade jag haft stora problem.
 
Tack @Riru och @Santoxen, ska kolla. Fyndade ett sto på market som jag egentligen bara skulle ha till att tjäna lite pengar men hon hade 82,5 i reining och alla G så jag tänker att hon är värd att avla lite på också :)
Jag har också, det beror lite på var du är ute efter.
https://www.horsereality.com/user/14230/OliviaPilot Där hittar du mig, en ok och en lite bättre med rolig färg. Säg till om du vill använda någon så får du självklart bukepris. :)
 
Någon mer än jag som minskar sidan ner till 25% för att slippa scrolla? Då räcker det med att klicka sig fram på träningen när man ska gå igenom alla hästarna.
 
Hur känner ni för att dra tillbaka auktioner där det ligger bud? Jag har en som jag ångrar att jag la ut men det känns ju surt för budgivaren om jag ångrar mig. Fast å andra sidan kanske köparen hade använt by out om he varit väldigt angelägen.
Det är inget som hindrar mig. Får jag inte det jag vill, och nej det är inte alltid det pris jag skriver ut, så kan jag lika gärna behålla/sälja vid ett senare tillfälle
 
Jag känner att jag helt saknar mål nu när jag uppnått mitt pengamål och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att göra det roligt igen :nailbiting: Att avla är inte speciellt kul längre, av vissa ganska självklara anledningar.. :rofl:
Har du funderat på att göra något drastiskt, tex skicka ut några ston på foder till någon/-ra du litar på och se om hingstfölstrenden håller i sig?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 596
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
58 967
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 595
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
57 950
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp