Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
ee, aa, gg, vanlig fux som föl men såhär som vuxen, är det då det kallas leverfux?
Skärmavbild 2019-02-22 kl. 22.29.25.png
 
Och jag har totalt missat att de fullt upp affection och fitness igen.. Hur länge ska dom hålla på med det? För i så fall är det ju ingen ide att träna(levla upp).
 
Oj, den var ju nästan svart! Häftigt. Men ja, stämmer generna som du skrivit så är det leverfux.

Ja denna gången bör det stämma :laugh: Finns flax bland Oldies? Tänkte vad för roliga färger man kan få fram :D Eller om jag ska försöka få en likadan tobiano med den här fuxfärgen som jag ville hittade en gång på auktion, svindyr och kass confo men fin som sagt. Men då krävs det att hingsten är leverfuxtobiano antar jag :cautious:
 
Ja denna gången bör det stämma :laugh: Finns flax bland Oldies? Tänkte vad för roliga färger man kan få fram :D Eller om jag ska försöka få en likadan tobiano med den här fuxfärgen som jag ville hittade en gång på auktion, svindyr och kass confo men fin som sagt. Men då krävs det att hingsten är leverfuxtobiano antar jag :cautious:
Ja, jag tror att jag har sett en leverflax oldie. Ingen aning dock om hur levern ärvs ned :o
 
Nä men om jag levlar upp för att fitness och affection gått ner, och sedan fyller de barsen igen då ligger ju mina hästar efter jättemycket :p
Hmm, du kanske går miste om vinstpengar men jag tror inte att de "ligger efter", det finns ju ingen definitiv årskull i HR så att man kan jämföra om en häst ligger på ungefär samma nivå som andra hästar i samma ålder. De måste vara jätteolika :D
 
Nu är jag nyfiken på bukehingstar igen!
Letar quarterhingst till denna: https://www.horsereality.com/horses/105527/ladybug-dash
Vill gärna ha GP över 690 och bra confo, sistnämnda är nog prio ett för stoet har ett A på Gallopp.

Och så en akhal teke hingst till den här tjejen: https://www.horsereality.com/horses/170083/jss-lady-luna
GP högre än stoets och gärna 3+ VG.
Tror @Iamia (Ophiogomphus) har flera som nog är bättre än ditt AT sto.

Min bästa är tyvärr för låg i GP för dig även om han har 6VG https://www.horsereality.com/horses/377423/inshaallah
 
Lägger till honom i mitt "att betäcka med" dokument :p
Välkommen i framtiden! :D

Mor är brun och pappa är svart tobiano :confused::laugh: en kluring.
Fuxanlaget är ju lite gömt där under E- och A- anlagerna, så om jag tänker rätt angående levern så får man kanske kolla längre tillbaka till någon fux (om man hittar någon). Om det fanns ingen fux innan, grattis, du har upptäckt hästar som kan ge leveranlag - fast ju fler hästar bakåt ju svårare att klura ut vilka hästar som gav vidare de anlagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 590
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
58 940
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 567
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
57 928
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp