Horsereality VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev också sugen på en mörk haflinger, så nu "råkade" jag köpa tre ston på foundation :rofl:

Och där blev det 4... Får se om alla blir kvar :angel: Inga stjärnor men är tänkta som maskotar. Fick iaf en med GP 614 och alla G. Dock den som nog är minst trolig att bli mörk... Fick en med två mörka föräldrar och bläs men den hade ett A också.
 
Haha kanske... det är ju ändå en tävlingshäst och står inte riktigt ut med tanken på alla som ser resultatlistan och tror att det är JAG som kommit med idén och stavningen.
Ett såpass uppenbart stavfel hade jag rättat till. Ett sånt namn som Hurrican behöver ju inte nödvändigtvis vara ett stavfel, utan högst medvetet (tänker typ Quaterback). Det kan ju vara sätt att göra namnen mer unika och/eller förändra uttalet, mer inspirerat av ett ord än att döpa hästen till ett ord. Men Beatyful Shine är ju ett fall av uppenbart stavfel, så det hade jag ändrat.
 
Ha ha! Varför gör jag alltid såhär... Hos veterinären. Gör saker, typ ul eller kolla hälsa. Tittar på notiserna och bara ”Åh! Nya notiser! Vad för kul har hänt nu?” Nyfiket klick klick för att kolla. Bara för att mötas av något i stil med:
Deloryan chipped Foal Doe xxxxx.
Deloryan checked the health of Foal Doe xxxxx. Everything was fine!

Surprise liksom. :banghead:
 
Ibland måste jag lära mig att läsa. Jag hade missat att de skulle fortsätta fylla på affection och fitness nu automatiskt i intervaller, så här hade jag levlat upp flera hästar för att kunna tävla. Verkar som de ska köra upp fitness och affection nu ett bra tag framöver. Mög också att jag inte kollade forumet :banghead:
Vet man vad för intervaller det blir?
Ställde frågan i forumet och det ska visst pågå fram tills roundpen är klar. Så no more levelling hörni..!
Undrar hur detta ska utveckla sig...
Vad mögigt det här blev, är det tydliggjort hur roundpen ska fungera förresten? Jag tänker om man inte kan tävla med hästarna där så måste man ha plats för dem i stallet, eller om man ska kunna tävla med dem - vad är det då för skillnad på det och stallet? :cautious:

En gammal benämning på de mörkaste mörkfuxarna, bara. :) Så leverfux = mörkfux, men mörkfux är den korrekta benämningen.
Du höll på att ge mig en hjärtattack, jag slogs av tanken att det var två olika färganlag trots allt :eek::arghh: Men så verkar jag inte ha alltför fel iallafall, puh! Inte skrämma mig sådär :mad::p

@Asko
Är du inne just nu? :)
Nu är jag det :angel: blir nog det fr.o.m nu fram till i natt, med avbrott för middag såklart :D

Ha ha! Varför gör jag alltid såhär... Hos veterinären. Gör saker, typ ul eller kolla hälsa. Tittar på notiserna och bara ”Åh! Nya notiser! Vad för kul har hänt nu?” Nyfiket klick klick för att kolla. Bara för att mötas av något i stil med:
Deloryan chipped Foal Doe xxxxx.
Deloryan checked the health of Foal Doe xxxxx. Everything was fine!

Surprise liksom. :banghead:
Ja precis, eller så tänker man "Men vad om det är något annat, tänk om något föl har ploppat ut medan man var hos vetten? Måååste kolla, för säkerhets skull :cautious:" Men nope. Såklart. :meh::D
 
Vet man vad för intervaller det blir?

Vad mögigt det här blev, är det tydliggjort hur roundpen ska fungera förresten? Jag tänker om man inte kan tävla med hästarna där så måste man ha plats för dem i stallet, eller om man ska kunna tävla med dem - vad är det då för skillnad på det och stallet? :cautious:

Ca en gång i veckan har jag för mig.

Alltså roundpen är väl inte en förvaring utan under något som hamnar under "training", alltså typ istället för trail/track/arena, som håller igång affection och physical fitness men inte ger någon träning?
 
@Asko @Gabby_Ossi har rätt. Round pen är ett träningsalterativ för färdigtränade föl/vuxna hästar, så att man kan hålla uppe fitness och affection och därmed fortsätta tävla.
 
Vet man vad för intervaller det blir?

Vad mögigt det här blev, är det tydliggjort hur roundpen ska fungera förresten? Jag tänker om man inte kan tävla med hästarna där så måste man ha plats för dem i stallet, eller om man ska kunna tävla med dem - vad är det då för skillnad på det och stallet? :cautious:


Du höll på att ge mig en hjärtattack, jag slogs av tanken att det var två olika färganlag trots allt :eek::arghh: Men så verkar jag inte ha alltför fel iallafall, puh! Inte skrämma mig sådär :mad::p


Nu är jag det :angel: blir nog det fr.o.m nu fram till i natt, med avbrott för middag såklart :D


Ja precis, eller så tänker man "Men vad om det är något annat, tänk om något föl har ploppat ut medan man var hos vetten? Måååste kolla, för säkerhets skull :cautious:" Men nope. Såklart. :meh::D

Jag är inne nu nu, ska strax ut genom dörren och är tillbaka senare ikväll. :)
 
Hmm, jag tror att jag minsann har ett föl med G+ på galopp. "Xxx seems to have a balanced and very smooth gallop" stämmer väl? Fel ras kanske dock för att folk ska bli intresserade, A-T?
 
Har fått ett meddelande från någon som vill köpa mina tävlingshästar, alltså nä jag tävlar ju med dom :p
 
Hmm, jag tror att jag minsann har ett föl med G+ på galopp. "Xxx seems to have a balanced and very smooth gallop" stämmer väl? Fel ras kanske dock för att folk ska bli intresserade, A-T?
Av mina 25 AT har ingen G+ , alla dras med G- eller till och med någon enstaka A. Så Eventuellt är jag intresserad, beroende på hur resten ser ut om du ska sälja :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 714
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 763
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 305
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 634
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp