Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.

Asko

Trådstartare
Är det någon som spelar på horsereality.com? Lite som howrse men mycket bättre när det gäller gener och anlag i aveln. De har just lanserat sin nya version från att ha varit beta versionen förut, och är aktiva i att göra spelet så realistiskt som möjligt :love:
 
Har spelar lite Howrse men inte testat detta, ska genast kolla upp det :D
Ja gör det!
Grundaren är en ung tjej från Nederländerna som samlat pengar genom kickstarter och sånt så det känns ju mera vänligt att stödja såna mindre företag. Och så verkar sidan vara intresserad av att göra det så verkligt som möjligt och pratar om hur man kan göra det mera realistiskt på forumet.
 
Jag spenderar alltför mycket pengar på att köpa nya hästar :angel::cautious::angel: har svårt att låta bli att kolla efter hästar med bra genetisk potential och/eller tecken :nailbiting:

Men jag försöker hålla mig till oldenburgare, trakehner, akhal-teke och mustanger ... Och ett par av andra raser.
Eh, det kan vara en aning för många raser :angel:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Det där låter kul, jag älskar avel. Hur tidskrävande är det? (Borde inte börja med något mer just nu... :) )
 
Oh, måste kolla! Spelar howrse efter en tids uppehåll, men såå kul är det ju inte egentligen :D

Tillägg: Inte registrerat mig än, men wow vilka fina bilder :love:
 
Det där låter kul, jag älskar avel. Hur tidskrävande är det? (Borde inte börja med något mer just nu... :) )
Beror på hur mycket man fastnar i det :angel::p
Men jag tror att så länge man inte loggar in så åldras inte hästarna så man kan låta bli spelet så länge man vill utan att det påverkar ens spel. Det var iallafall så under beta versionen.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Oh, måste kolla! Spelar howrse efter en tids uppehåll, men såå kul är det ju inte egentligen :D

Tillägg: Inte registrerat mig än, men wow vilka fina bilder :love:
Jaa! Det känns som ett spel för en vuxen målgrupp till skillnad från howrse.
 
Jag började igår och är redan fast. :o Fokuserar på normandisk cob för närvarande men har sett rykten om att knabstrupper kommer läggas till så småningom. Hoppas att det stämmer, för det var min huvudras på Howrse som jag tyvärr fick lägga ner aveln av när jag fick slut på stamhästar till mitt inavelsfria projekt.
 
Jag tycker mest bara sidan krashar hela tiden :arghh:

Och vidhåller att jag inte riktigt förstår hur man ska göra. Känns mest som en massa dötid och hästar som åldras på random? Köpte 3 foundation föl samtidigt, en är nu 10 månader, en 9 och en fortfarande 6?
 
Jag tycker mest bara sidan krashar hela tiden :arghh:

Och vidhåller att jag inte riktigt förstår hur man ska göra. Känns mest som en massa dötid och hästar som åldras på random? Köpte 3 foundation föl samtidigt, en är nu 10 månader, en 9 och en fortfarande 6?

Ibland blir servern överbelastad och då är risken för krascher högre, då finns inte så mycket att göra annat än att vänta tills det blivit mindre trafik.

Vad gäller att hästarna åldras olika så har alla foundations egna födelsedatum, så de kommer inte alltid att vara exakt lika gamla även om de är köpta samtidigt. Dötid tycker jag inte att det är så mycket av med tanke på alla träningsmoment man måste gå igenom med hästarna. Javisst, man får vänta en liten stund men med ett gäng hästar så hinner man nästan gå varvet runt medan man väntar på att ett träningspass ska bli klart. Så det är nog lite en fråga om hur man lägger upp tiden. Eller så är det inte din typ av spel, helt enkelt.
 
Jag började igår och är redan fast. :o Fokuserar på normandisk cob för närvarande men har sett rykten om att knabstrupper kommer läggas till så småningom. Hoppas att det stämmer, för det var min huvudras på Howrse som jag tyvärr fick lägga ner aveln av när jag fick slut på stamhästar till mitt inavelsfria projekt.
Jag tror absolut det! De har mycket att göra och förbättra, men än så länge har de gjort vad de lovat. Det kommer dock att ta tid, de har andra raser och färger som de vill ta fram också :) Men det känns bra ändå, det tar ju tid för att det ska bli bra.
 
Jag tycker mest bara sidan krashar hela tiden :arghh:

Och vidhåller att jag inte riktigt förstår hur man ska göra. Känns mest som en massa dötid och hästar som åldras på random? Köpte 3 foundation föl samtidigt, en är nu 10 månader, en 9 och en fortfarande 6?
Som @Invicta skrev så kan de ha varit olika gamla när du köpte dem, annars åldras de en månad per dag (om jag minns rätt).
Jag har ett helt gäng med hästar (27 stycken :o:o) och när jag gått igenom de alla så är det typ dags att gå igenom dem igen :laugh: Så mitt råd är att skaffa så många hästar som möjligt om man vill ta ihjäl dötid :D
Jag kan skriva vad jag brukar göra:
Jag får med mina föl i shower så ofta som det går som föl så att de får stjärnor (vilket de inte kan få efter de fyllt tre och blivit vuxna), vilket blir en extra merit om/när man säljer då det betyder att de fått 80+ poäng minst tre gånger i shower. Sen så tar jag hand om dem och tränar dem.
Jag håller också koll på hur det går för dem i showerna och ser vilka jag ska behålla/sälja. Och om det finns föl som verkar passa ihop för att avla på dem ihop i framtiden.
Man kan ju också plugga på universitetet - men jag spenderade alla mina pengar på att köpa föl istället :o

Plus så håller jag ett öga öppet på foundations fölen man kan köpa för att se om något intressant dyker upp. Fast jag inte behöver köpa något mer just nu ... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 766
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 857
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 126
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 650
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp