Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som har hingstar till avel, vad tar ni för betäckningarna? Har jättesvårt att se vad som är ett rimligt pris. Försökte hitta nån röd tråd i folks prissättning men dom verkar ha spelat roulette...
Tar 1000 för mina hingstar, vilket gör att folk vallfärdar till den bästa av dem (fyra betäckningar bara idag). De andra tror jag inte någon har rört ens, så det verkar skitsvårt var man egentligen ska lägga sig.
 
@inverterad var det du som ev ville ha QH filly? Såg nu att auktionen för den går ut om en timme och har bud. Men du får den såklart. Fö tycker jag att den andra QH med dun jag har är bättre, men hingst då 😊.
 
Ni som har hingstar till avel, vad tar ni för betäckningarna? Har jättesvårt att se vad som är ett rimligt pris. Försökte hitta nån röd tråd i folks prissättning men dom verkar ha spelat roulette...
Jag har provat mig fram. Bästa hingsten är jättedyr (8000 eller 3DP) men får ändå en två tre betäckningar per dag. (Har provat mig fram till en lagom nivå. Jag vill ju inte att han ska få alldeles för många avkommor...)
 
@inverterad var det du som ev ville ha QH filly? Såg nu att auktionen för den går ut om en timme och har bud. Men du får den såklart. Fö tycker jag att den andra QH med dun jag har är bättre, men hingst då 😊.

Ja det var jag, men med det eviga stallplatsproblemet så är det fullt nu igen... :( sorry! Har du bud så sälj henne du. Din hingstunge är jättefin men hingstar har jag så det räcker och blir över. Var ute efter ett mörkare QH-sto. :)
 
Ja det var jag, men med det eviga stallplatsproblemet så är det fullt nu igen... :( sorry! Har du bud så sälj henne du. Din hingstunge är jättefin men hingstar har jag så det räcker och blir över. Var ute efter ett mörkare QH-sto. :)
Budet är bara på 1000 kr nu så kan ta bort henne om du vet att du vill ha henne senare 😊
 
Jag har en welshhingst (SW1, blå ögon) vars auktion går ut om någon timme. Jag var osäker på om jag ville sälja, men jag har för många welshhingstar som det är redan. Just nu ligger auktionen på strax över 15.000, och någon har mailat och erbjudit 35.000 på private trade. What to doooo!? Å ena sidan vet jag att jag kanske kan få in ännu mer på auktionen, men jag kan också få in väldigt mycket mindre... Det känns också lite taskigt att avbryta auktionen i sista stund när det är så många intressenter...

Edit: Såg nu att den som mailade hade fullt i sitt stall. Näver bäver att jag avbryter auktionen för att personen ifråga ska ångra sig...
 
Har faktiskt fått lite bud på auktioner som går ut om 15-20 h, så nu är det bara att väääänta..... och sen inte fylla stallet direkt igen (förutom @Murray s lilla sto som jag ska göra plats åt :D)
 
Ni som har hingstar till avel, vad tar ni för betäckningarna? Har jättesvårt att se vad som är ett rimligt pris. Försökte hitta nån röd tråd i folks prissättning men dom verkar ha spelat roulette...
Beror ju lite på hingst, men jag lägger mig relativt högt. Är folk som betäcker ändå och jag ser ju hellre att en hingst får något begränsat antal avkommor. Tror man får testa sig fram, skiljer sig ju säkert en hel del mellan raser och olika färger/egenskaper vad som är lämpligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 598
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 718
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 394
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp