Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är chockad över att se att toppbudet på min skrutthingst nu ligger på 16000 :confused: Han har dålig GP och en conformation som inte alls är något märkvärdigt; star, men också två average? De som budar måste se något i honom som jag inte gör :D
 
Jag är chockad över att se att toppbudet på min skrutthingst nu ligger på 16000 :confused: Han har dålig GP och en conformation som inte alls är något märkvärdigt; star, men också två average? De som budar måste se något i honom som jag inte gör :D
Men alltså. Jag försökte just sälja en islandshingst med 3VG och resten G. 586 tror jag i GP, så inte jättedåligt för islandshästar. Ingen flashig färg dock... Var ändå rätt säker på att någon skulle vilja ha honom, startbud på 8000. Men NÄ. Vänta en vecka. Få noll bud. :banghead:

Jag blev så grumpy så jag pensionerade honom direkt... :o
 
Men alltså. Jag försökte just sälja en islandshingst med 3VG och resten G. 586 tror jag i GP, så inte jättedåligt för islandshästar. Ingen flashig färg dock... Var ändå rätt säker på att någon skulle vilja ha honom, startbud på 8000. Men NÄ. Vänta en vecka. Få noll bud. :banghead:

Jag blev så grumpy så jag pensionerade honom direkt... :o

Ja det är så himla skevt. Det verkar kunna gå lite hur som helst när man säljer hästar
 
Ja det är så himla skevt. Det verkar kunna gå lite hur som helst när man säljer hästar

Jo tack... Jag sålde en quarterhingst med silveranlag, rätt bra GP och 3 VG. Utgångspris 5000. Fick ett bud, så han såldes för 5050. Det tycker jag var snålt 😑 Ville samtidigt inte ha för högt utgångspris eftersom det känns som att det går trögt att sälja hästar nu, men ändå... Lite mer hade jag hoppats på 😒 Nu var det en egen uppfödning, så jag gick lite mer plus än bara 50 HRC
 
Jo tack... Jag sålde en quarterhingst med silveranlag, rätt bra GP och 3 VG. Utgångspris 5000. Fick ett bud, så han såldes för 5050. Det tycker jag var snålt 😑 Ville samtidigt inte ha för högt utgångspris eftersom det känns som att det går trögt att sälja hästar nu, men ändå... Lite mer hade jag hoppats på 😒 Nu var det en egen uppfödning, så jag gick lite mer plus än bara 50 HRC
Det är ju svårt med prissättning också när det dröjer så länge innan auktionen går ut. När jag satte 8000 på ovanstående hingst i förra veckan så såldes likvärdiga hästar för mer. Sedan kom den stora översvämningen av saluhästar och inget går att sälja längre. Jag längtar tills man åtminstone kan välja tid själv. Men då hinner väl ingen se hästarna innan de svischar förbi i listan...
 
Det verkar som om ingen vill ha min 7VG + 7G hingst heller. :cry: Han har iofs inte super GP, och jag klämde i rätt rejält med priset, men om folk kan betala 100 000 för nåt halvdåligt med kul färg??

Ja. Jag känner mig lite bitter idag och tänker att jag nog ska sluta sälja hästar... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 733
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 816
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 086
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 616
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp