Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte precis en Trakehner för hon var svart med en jättesöt liten stjärn. Såg sen att hon hade 703 i GP, riktig lyckoträff :D

Sen har jag redan fått ett surt meddelande för att jag köpte upp en brun Kladruber. Tydligen var det elakt av mig att köpa något i en market, för jag borde vetat att den andra spelaren skulle köpa den just då. Såklart. :meh:
 
Nu har jag också börjat spela :o

Meningen var att fokusera på Welsh och Islandshästar. Nu har jag lite av varje :o Jag har köpt en del foundationsföl med roliga färger. Tänkte att jag kan alltid sälja dem och kanske tjäna en del på dem om det är ett bra köp.

En del köp har varit riktiga bottennapp, men några har blivit riktigt bra. Nu har jag en quarterhingst med snygg teckning som dessutom har fått 86 p i utställning och har 668 i GP :d. Meningen var att sälja den, men nu börjar jag bli nyfiken på hur den gör sig på tävling och om man kanske ska behålla den, tävla och sedan hyra ut den för betäckning :cautious:
 
Köpte precis en Trakehner för hon var svart med en jättesöt liten stjärn. Såg sen att hon hade 703 i GP, riktig lyckoträff :D

Sen har jag redan fått ett surt meddelande för att jag köpte upp en brun Kladruber. Tydligen var det elakt av mig att köpa något i en market, för jag borde vetat att den andra spelaren skulle köpa den just då. Såklart. :meh:
O_o
Om det var något som säljaren menade att den personen skulle få så går det faktiskt att sälja enbart till en viss person. Korkat, det är ju en del av spelet.

Jag har aldrig råkat ut för ett sånt meddelande - men en brun kladruber är ovanlig, kanske därför :D Grattis :up:
 
Kommer inavel ha någon betydelse i spelet? Har för mig att i howrse så spelade det ingen roll.
Funderade på hur stort behovet av foundationhästar kommer vara.
Just nu gör det inte det, förutom att folk kanske inte gärna köper såna hästar. (Jag inavlade massor förra gången :o)
Men jag tror att det har sagts att i framtiden när sjukdomar/hälsa delen har utvecklats så kommer det att drabba inavlade hästar.

Och angående foundationhästar så kan hon som driver spelet skapa nya hästar om behov uppstår :)
 
Jag som har så dåligt med tid får köra långa pass, så blir mindre XP för mig :meh:

Jag började precis studera, sved till i plånboken :D
Jo, det är ju kruxet... Vet inte hur stor skillnad det blir och vad som är optimalt heller. Finns säkert en perfekt intervall räknat på hur fort hästen får tillbaka energi och vilken typ av träning man väljer och så vidare. För det är olika XP beroende på vad man väljer - men har inte gett mig in i att räkna på skillnaden.

Ja, jag har börjat återhämta mig ekonomiskt nu. Men får hålla mig borta från marknaden :angel: för att det ska hålla...
 
Mitt welshhingstföl blev Day Champion inatt. :love:

Jag har för övrigt bestämt mig för att sälja av mina trakehnare, så att jag kan fokusera mer på de andra raserna. Jag hoppas att någon vill köpa dem. :o
 
Just nu gör det inte det, förutom att folk kanske inte gärna köper såna hästar. (Jag inavlade massor förra gången :o)
Men jag tror att det har sagts att i framtiden när sjukdomar/hälsa delen har utvecklats så kommer det att drabba inavlade hästar.

Och angående foundationhästar så kan hon som driver spelet skapa nya hästar om behov uppstår :)

Jo jag tänkte mer på att dom kommer starta på låg GP då? Så man får gå tillbaka i framsteg i aveln när man måste ta in nya hästar?
Så funderade redan nu på om det är bra att skaffa många foundationhästar så man har ett stort urval och inte kommer ligga så hemskt långt efter i aveln i framtiden. Eller är alls foundationhästar också släkt med varandra? Har inte ens kollat :laugh:
 
Jag har precis fått min första 90-poängare :up: Lyckades sälja en av hästarna igår också, den sämsta av dem alla... :confused: Blev så himla förvånad, men jag är glad att någon ville ha henne :laugh: Jag hinner inte spela så ofta, så det går inte så fort i mitt stall. Jag har fortfarande inte riktigt listat ut vilken riktning jag vill ta i mitt avlande, så jag har samlat på mig alla möjliga föl. Vissa "fula" med högt GP/potential inom vissa grenar, andra med sämre GP men bra exteriör och några som bara har rolig färg :angel: Någon enstaka har allt, så de hoppas jag kunna ha som grundsten i mitt framtida avelsarbete :)
 
De kan kasta fram till en viss månad, jag minns inte riktigt när dock.
Såg just att det var de första fyra dagarna.

Jag börjar bli väldigt nöjd med pållarna i mitt stall. Såpass så att jag börjar nojja över vad som händer om servern krashar eller nåt, så att allt försvinner... :crazy:
 
O_o
Om det var något som säljaren menade att den personen skulle få så går det faktiskt att sälja enbart till en viss person. Korkat, det är ju en del av spelet.

Jag har aldrig råkat ut för ett sånt meddelande - men en brun kladruber är ovanlig, kanske därför :D Grattis :up:
Det var i foundation market dessutom. Väldigt larvigt av dem. :meh:

Och tack! Har lyckats köpa en till efter det dessutom, men där kom inget argt meddelande efter den i alla fall. :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jo, det är ju kruxet... Vet inte hur stor skillnad det blir och vad som är optimalt heller. Finns säkert en perfekt intervall räknat på hur fort hästen får tillbaka energi och vilken typ av träning man väljer och så vidare. För det är olika XP beroende på vad man väljer - men har inte gett mig in i att räkna på skillnaden.

Ja, jag har börjat återhämta mig ekonomiskt nu. Men får hålla mig borta från marknaden :angel: för att det ska hålla...
Äsch jag tycker att det är rätt skönt att det där optimala som fanns i howrse inte finns i detta. Alltså, det finns inget perfekt sätt för att bättra på fölet så länge man blir färdig med basträningen tills de blir tre.
Men just XP är kanske en annan sak. Men dit kommer man förr eller senare, och kassan skramlar ljuvligt ju högre man kommer :d:D

Tillägg: Jag lyckades skramla ihop till 70' och hann börja fundera på om jag kanske kunde studera en av de som kostar 125', men så föll jag på snåret och backade drygt 20' :angel::grin:
 
Det var i foundation market dessutom. Väldigt larvigt av dem. :meh:

Och tack! Har lyckats köpa en till efter det dessutom, men där kom inget argt meddelande efter den i alla fall. :rofl:
Hur fick de reda på vem som köpte den? Måste ha behållit fölets sida och sedan faktiskt gått för att hitta dig O_o Och där händer det ju titt som tätt - man rusar till knappen och så får man det där röda meddelandet :rage::p Och lika nästan lika ofta som man lyckas och känner: :devil::D
De tappade nog humöret där i sista sekunden, lite förståeligt - jag har tittat efter en brun kladruber på den sidan bara för att men aldrig ens fått syn på en. Och här kommer du och säger att du fått tag i två :eek::mad::p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 906
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 934
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp