Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg just att det var de första fyra dagarna.

Jag börjar bli väldigt nöjd med pållarna i mitt stall. Såpass så att jag börjar nojja över vad som händer om servern krashar eller nåt, så att allt försvinner... :crazy:
Under hela tiden jag var med under beta-perioden (dvs test perioden) så hände det aldrig :up: Den enda gången allas hästar förlorades var när beta versionen stängdes ned och den här officiella versionen öppnades, och det förvarnades mycket tydligt om.
 
Hittade ett billigt och hyfsat bra islandsföl som jag kände mig tvungen att köpa. Jag som inte skulle ha fler raser! Men jag funderar på att göra mig av med alla mustangerna ändå, och då behöver jag ju en ny ras att fylla ut tomrummet med. :angel: Och islandshästarna är ju så söta :love:
 
@Blacksmithfarm jag vill studera, men har bara sparat 100 000 än så länge. Behöver 50 000 till för veterinär, så det är bara att mocka hos Caroll och vänta på att hästarna ska bli äldre och börja producera säljbara avkommor :laugh:

Mitt ena dräktiga sto har gått över de kritiska fyra första dagarna (dvs hon kommer fortsätta vara dräktig). Gjorde ett ulj för att kolla så det inte var tvillingar, och något är nog lite fel i programmeringen, för jag fick veta fölets kön (vilket ska gå först efter tio dagar). Det blir ett litet sto :) tyvärr inte med bästa hingsten, men vad tusan. Jag behöver ju få in pengar för att gå i skolan ju :D
 
Ang träning och XP.
15min ger 22XP.
30min 43XP
45min 61XP
60min 77XP

Ja, jag är småbesatt av att förstå matematiska spelmekaniker, så ägnade en timme igårkväll åt det här :D

Mest XP/klick ger alltså 15mins-träningar och för att få ut mest XP/häst borde man träna 15min i taget på den släta fina marken i arenan :)
 
Jag har också testat och blivit fast efter jag såg den här tråden :D Tanken var att hålla mig till endast araber men av nån okänd anledning har jag helt plötsligt skaffat trakehner och camargue också :laugh: Camarguerna är väldigt medelmåttiga dock men såg inte att de finns på foundationgrejset så de får va kvar tillsvidare, de är ju söta :love:
 
@Blacksmithfarm jag vill studera, men har bara sparat 100 000 än så länge. Behöver 50 000 till för veterinär, så det är bara att mocka hos Caroll och vänta på att hästarna ska bli äldre och börja producera säljbara avkommor :laugh:

Mitt ena dräktiga sto har gått över de kritiska fyra första dagarna (dvs hon kommer fortsätta vara dräktig). Gjorde ett ulj för att kolla så det inte var tvillingar, och något är nog lite fel i programmeringen, för jag fick veta fölets kön (vilket ska gå först efter tio dagar). Det blir ett litet sto :) tyvärr inte med bästa hingsten, men vad tusan. Jag behöver ju få in pengar för att gå i skolan ju :D
Lycka till :D Man får ju mer och mer pengar för varje gång man levlar upp också (fast antar att det krävs mer XP/level ju högre man kommer...)
 
  • Gilla
Reactions: Laa
:nailbiting: Satte ut alla hästarna utom fjord, mustanger och exmoor på marknaden. Satsar på de raserna istället. Kanske köper mig en roan brabant så småningom bara för att de är så fina men annars var det ju väldigt rolig med mustangerna, roliga färger och nästan alla jag fångat är prospekts för att bli champion i någon gren:up:
 
Så fort man klickar på wikin och bläddrar lite nedåt på första sidan man hamnar på så finns färgerna man kan klicka på och hamna på sidorna där de förklarar allt.
Men på min mobil så funkar det inte riktigt att klicka på bilderna, utan jag får öppna i ny flik eller kopiera länk.
Bli rmöjligen lite klokare när jag tittar där men inte mycket. I wikin saknas allt om de gener som står under KIT (eller jag kan iallafall inte hitta dem). Vad står egentligen w3, w10, w19 och w21 för? Lite synd också att gentesten är helt färgfixerade och inte tar upp ärftliga sjukdomar, inom araben finns test för iallafall CA och scid
 
Min supersöta mustang bär på OLW. Hur fungerar det egentligen? Är det något som alltid ärvs ner till avkomman, eller finns det en chans att avkomman inte bär på genen?
/Mvh,
Kan ingenting om genetik

Ah, och jag vet att det är "säkert" att avla med en annan häst utan genen, men dödligt att kombinera två OLW-hästar.
 
Min supersöta mustang bär på OLW. Hur fungerar det egentligen? Är det något som alltid ärvs ner till avkomman, eller finns det en chans att avkomman inte bär på genen?
/Mvh,
Kan ingenting om genetik

Ah, och jag vet att det är "säkert" att avla med en annan häst utan genen, men dödligt att kombinera två OLW-hästar.
Nej alla avkommor blir inte bärare. Teoretiskt sett som blir 50% bärare sen är det som i all avel en slumpfaktor inblandad så den slutgiltiga procenten kan bli både högre och lägre (vet inte om datorn tar höjd för det senare utan detta gäller verkligheten)
 
Jag stör mig lite på att färggenetiken inte stämmer helt med verkligheten. Men jag är hooked, som alla andra ;)
Vad har du hittat som inte stämmer? Tror jag sett någon oförklarlig sak men känner inte att jag har tillräcklig koll på färg för att säga säkert.
 
Vad har du hittat som inte stämmer? Tror jag sett någon oförklarlig sak men känner inte att jag har tillräcklig koll på färg för att säga säkert.
Har sett nån där föräldern ser ut att vara dubbelgul (foundation häst) men avkomman har annan färg. Eller så är det bara att de inte har någon annan bild för gulsvart som för svart.
 
Har sett nån där föräldern ser ut att vara dubbelgul (foundation häst) men avkomman har annan färg. Eller så är det bara att de inte har någon annan bild för gulsvart som för svart.
Det är något liknande jag sett där jag undrat vart det gula kom ifrån alternativt tog vägen.
 
Och här har jag ränt världen runt för att se vad som finns att köpa på marknaden. Plötsligt hittade jag en lysande sak, sökfunktionen :D
Var finns den? Jag har letat... (spelar på padda, så alla grejer funkar inte riktigt som de ska... :cautious: ) men jag kan vara dålig på att leta :D
 
Bli rmöjligen lite klokare när jag tittar där men inte mycket. I wikin saknas allt om de gener som står under KIT (eller jag kan iallafall inte hitta dem). Vad står egentligen w3, w10, w19 och w21 för? Lite synd också att gentesten är helt färgfixerade och inte tar upp ärftliga sjukdomar, inom araben finns test för iallafall CA och scid

Jag tror inte de hunnit lägga upp infon om w-färgerna än. W står bara för white. Dvs white mutation nummer x. Och så är de rimligen numrerade i den ordning man har kunnat identifiera dem.

Det finns viss ”risk” att sjukdomar kommer till senare i spelet, men det kan också vara så att spelskaparna har fått gallra bort faktorer som kan påverka för att inte göra det alltför komplext. Rasspecifika sjukdomar tex. Vi får se hur spelet utvecklas. Det kanske slutar med att man får släcka hela sin linje pga någon sjukdom när något sådant tillkommer...
hmm, ska spara sperma från alla bra hingstar. Länge. :D
 
@Shaggy du kanske vet, men för säkerhets skull :D
De w som är aktuella på arab är w3 och w19
W3 ger en nästan helt vit häst med en färgad rand från pannluggen till svansen.
W19 ger sabino-liknande flikiga strumpor och fläckar här och var.

Sabino finns inte i rasen i spelet iaf.
Dock finns rabicano, ärvs ner av det australiensiska stoet Asya. Som alla vill åt ändå för att hon ger så jävla snygga avkommor, speciellt med Jalal.
Det kan finnas fler rabicanonedärvare, men det här är den enda jag sett än.
 
Åkte till Asien igen för att plocka hem en Akhal teke till. Hitta ett sto med 717 GP!

Försökte också betäcka mitt 'bra' mustangsto. Det visade sig att hon tydligen faktiskt är ganska bra (både till GP och utseende sett) och de flesta bra hingstar jag hittade var halv eller helsyskon :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 763
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 852
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 640
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp