Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar inte "unexpected" i den där meningen. Det låter så... allvarligt. :p

Jaja, jag får väl gå och laga lite mat och hoppas att det är fixat när jag kommer tillbaka. Och att alla mina fina welshponnyer och islandshästar väntar på mig i stallet. :D
Och jag ska sätta upp en ljusgirlang på uteplatsen :D
 
Jag gillar inte "unexpected" i den där meningen. Det låter så... allvarligt. :p

Jaja, jag får väl gå och laga lite mat och hoppas att det är fixat när jag kommer tillbaka. Och att alla mina fina welshponnyer och islandshästar väntar på mig i stallet. :D
Äh, bara lite php-fel. Sånt som händer, det löser de. :D
 
jag råkar alltid, i all iver, klicka på mustangerna jag inte vill ha! Och naturligtvis lyckas jag fånga dem varje gång... till skillnad från de där fina stona man gärna tagit hem istället :arghh:

mvh har stallet fullt med skruttiga mustanghingstar!
 
Jag fattar inte hur folk kan sälja sina hästar :cautious: jag har en massa beslutångest för varje gång jag funderar på att klicka på den knappen :rofl:
 
Alltså, jag blir gaaaalen på dessa 1 HRC-bjudare! :rage: Nu har jag en tinker till salu som inte är särskilt bra, men som bär på silvergen. Jag valde att lägga ut honom på buyout 5000 HRC (och alltså inget startbud). Jag har fått ett bud... på EN HRC.

Men liksom. Hur fräckt är det inte att bjuda 1 HRC på en häst som har ett utköpspris på 5000? Jag skulle skämmas öronen av mig om jag inte bjöd åtminstone 1000 HRC som första bud.

Så, mitt problem med det här spelet är att jag blir så fruktansvärt irriterad på och provocerad av vissa andra spelare. :p

Jag blir tokig pa det ocksa. Bjod pa ett mustangsto igar. Jag hojde med 100 varje gang. Den andra koparen bjod 1 over. Sa om jag bjod 5700 sa bjod hon 5701 :banghead:
Slutade med att jag blev vansinnig och kopte los den for 35000 :angel:
 
Tålamod :meh: Jag har ett par hästar till salu också. Men hittills så verkar det mest ske mot slutet, så tålamod :arghh::p
Men det har jag ju inget nu. :arghh: Tycker det är nog jobbigt att det tar så galet lång tid för dem att växa upp. Och sen tar det ju evigheter innan de blir tränade nog mycket för att kunna prestera i tävlingar. :meh:
 
Haha. Jag funderar mer på hur folk får sina hästar sålda. Jag har skitsvårt för det, oavsett ras, skills och pris. :cautious:

Samma här! Nervöst på slutet när man inte vet om de blir sålda eller om man måste annonsera ut dem igen... jag säljer dem gärna snorbilligt så länge jag blir av med dem! :angel:
 
Samma här! Nervöst på slutet när man inte vet om de blir sålda eller om man måste annonsera ut dem igen... jag säljer dem gärna snorbilligt så länge jag blir av med dem! :angel:
Jag med, men inte ens det hjälper ju jämt. Antar att man borde börja planera så man lägger ut dem på tider det ofta är många online så bör det väl öka chansen... Samtidigt känns det som att det finns rätt mycket halvkassa foundationföl ute nu så marknaden är lite mättad på många håll.
 
Och jag ändrar bara avelsmål hela tiden :angel:

Nu när hästarna börjar komma upp i tävlingsbar ålder börjar jag tänkte mer på prestation. Och då har jag ju självklart tänkt fel med de betäckningar jag redan gjort =/ Men men får se vad som kommer ut.

Det positiva är iaf att det är betydligt mindre konkurrens om hästarna jag kollar på. Just nu budar jag på två svarta ston med minimalt med vitt. =)

Som tur var har jag denna herren att liva upp färgerna med lite:
https://www.horsereality.com/horses/65750/nordic-azlan

Inte så bra exteriört men bra siffror för körning (iaf för vad jag har sett hos tinkrarna)

Samt min silverhingst som också är helt ok.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Var nyfiken och kollade lite på mustanghingstarna. Herregud vad mycket hingstar och jag klagar på att det är hopplöst med araberna :arghh:
 
Var nyfiken och kollade lite på mustanghingstarna. Herregud vad mycket hingstar och jag klagar på att det är hopplöst med araberna :arghh:

En mardröm när det inte finns något sätt att filtrera :arghh: Jag använder hitta-funktionen på datorn för att försöka sålla igenom varje sida lite snabbare. Om jag vill ha t ex minst 670 i GP söker jag alltså på 67, 68 & 69 och kollar på de som matchar. Men jag måste ju ändå bläddra 100+ sidor... :meh:
 
Jag lyckas nästan aldrig få hästar sålda, trots att jag tycker att jag lägger ut dem billigt (förutom då silverstoet som jag typ gav bort av misstag :arghh:). Nu har jag en tinkerhingst ute, inte superbra confo men har ändå star predicate. Fläckig, det brukar ju folk gilla. Har inget utropspris men 7000 som buyout. Så har nån typ bjudit EN (!) HRC. Alltså... :meh: Vet att detta har beklagats tidigare i tråden men guuud så irriterande det är!
 
Jag lyckas nästan aldrig få hästar sålda, trots att jag tycker att jag lägger ut dem billigt (förutom då silverstoet som jag typ gav bort av misstag :arghh:). Nu har jag en tinkerhingst ute, inte superbra confo men har ändå star predicate. Fläckig, det brukar ju folk gilla. Har inget utropspris men 7000 som buyout. Så har nån typ bjudit EN (!) HRC. Alltså... :meh: Vet att detta har beklagats tidigare i tråden men guuud så irriterande det är!
Ibland undrar jag om vissa bjuder på allt som rör sig. Det där stoet jag köpte loss för 15000 hade några bud innan med det första på 1 och så fortsatte det så. Alltså på riktigt, vill man ha hästen får man väl ge ett vettigt bud. Köpte en annan häst där jag hade en som bjöd emot som höjde sådär löjligt lite (tror det var 10). Den andra gav upp vid 5500 och ett par dagar senare släptpe säljaren hästen till mig. Tror knappast h*n gjort det om jag fånat mig med +1 hela tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 609
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 407
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 362
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp