Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom igång efter ett tag med fler inloggade. Tror det var under 200 första gången och runt 250 när det funkade :confused:
Weird.
Serverna är nog inte så bra. Men så gjorde hon som startade grejen allt själv och gratis, och servar kostar ju pengar. Hon fick nog in lite pengar nu vid nystarten :up: Men de går nog snabbt åt. Jag tror dock att hon är medveten om att servarna inte är så bra.
Dessutom är det nästan ingen reklam alls på sidan (bara längst ned) vilket hon kan inte tjäna mycket på. Så om någon av er har sån där adblockare, stäng av den åtminstone på den sidan - hon förtjänar varje slant hon kan få!
 
Var ju tvungen att testa den där Wildlife Park grejen och fångade en 2-åring.
Ska man lägga upp det till salu direkt eller är det vettigare att träna den lite först och kanske ställa ut den. Det är ingen superhäst men bör iallafall få en vit rosett. Vill ju ha ltie betalt för den men inte att den ska ta upp plats i stallet om jag springer på något jag hellre vill ha typ en bra arab, flaxfux
 
För övrigt lever färgaveln även på nätet. Hittade just en häst på marknad som man kunde köpa loss för 10000. Den är visad med resultat good på alla gångarterna i övrigt är det below average på allt utom huvud som är average. Jag jämförde med mitt riktiga bottennappsköp som fått betydligt bättre resultat (good på allt utom huvud och skuldror som är average).
Antar att priset beror på att hästen är svart
 
För övrigt lever färgaveln även på nätet. Hittade just en häst på marknad som man kunde köpa loss för 10000. Den är visad med resultat good på alla gångarterna i övrigt är det below average på allt utom huvud som är average. Jag jämförde med mitt riktiga bottennappsköp som fått betydligt bättre resultat (good på allt utom huvud och skuldror som är average).
Antar att priset beror på att hästen är svart
Den är tydligare än någonsin där :D creme hästar är nog dyrast, och oproportionellt vanliga i jämförelse med verkliga världen :p
 
Åh förresten, ett tips allihopa - jag vet inte om det stämmer men jag läste på forumet att om man köper en grimma till fölet/hästen så är det tydligen bra i utställningar, jag vet inte riktigt om jag märkt att det går bättre för dem men jag fick intrycket att det skulle vara en fördel.

Och om man köper dem så får man gå till inventory, klicka på en sort grimma och sedan klicka på den igen för att få fram en enstaka grimma som man kan ge till ett föl/en häst. Så syns det under equipment på hästens sida.
 
Åh förresten, ett tips allihopa - jag vet inte om det stämmer men jag läste på forumet att om man köper en grimma till fölet/hästen så är det tydligen bra i utställningar, jag vet inte riktigt om jag märkt att det går bättre för dem men jag fick intrycket att det skulle vara en fördel.

Och om man köper dem så får man gå till inventory, klicka på en sort grimma och sedan klicka på den igen för att få fram en enstaka grimma som man kan ge till ett föl/en häst. Så syns det under equipment på hästens sida.
Måste testa. Har köpt en grimma men glömt använda. Kan vara värt dt framförallt på den som ligger och balanserar på gränsen mellan två klasser
 
Testade grimma nu och hans rad ser nu ut såhär
68,18
69,91
66,79
67,55
67,95
66,58
68,67
71,64
69,56
och så nu med grimma
70,76

Edit jag har bara visat de två senaste resultaten så vet inte om det var grimma även vid det bästa
 
Senast ändrad:
Jag var ju givetvis tvungen att testa spelet också, men jag förstår inte så mycket...

Vad krävs för att det ska gå bra på en conformation show?

Varenda fjordhäst jag har hittat på har "inte haft vad som krävs" - är det så på alla fjordingar, eller är det bara dåliga som har kommit ut när jag har tittat? Varför skulle man vilja satsa på en ras där det aldrig finns stjärnor?

Ah, och hur får jag fler Foundation tickets?
 
Gud, jag fastnade alldeles för mycket i det här. Plötsligt sitter man där med trettio hästar och undrar vad som hände. :rofl: Tänkte först köra med Brabants, men sen blev det Kladrubers istället. Har fått en hel del stjärnor på fölen också så några köp har uppenbarligen gått bra. :D
 
Har precis fått två föl som hamnat i högsta klassen. De kommer inte vinna men det är inte mitt mål med deltagandet.
Råkade visst resa till Australien och där råååkade det visst slinka med 2 hästar hem. En hingst och ett sto. Stoet har rätt dåglig trav tror jag men i övrigt verkar den mycket bra. Hingsten ser riktigt okej ut med ett par höjdpunkter som jag saknar hos mina andra hästar. Får ställa ut dem imorgon när jag kan åka hem till Europa igen.
 
och där köpte jag en till. De har för intressanta hästar på HR foundation i Australien. Nu MÅSTE jag sluta shoppa, har 9 föl i ungefär samma ålder
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jag var ju givetvis tvungen att testa spelet också, men jag förstår inte så mycket...

Vad krävs för att det ska gå bra på en conformation show?

Varenda fjordhäst jag har hittat på har "inte haft vad som krävs" - är det så på alla fjordingar, eller är det bara dåliga som har kommit ut när jag har tittat? Varför skulle man vilja satsa på en ras där det aldrig finns stjärnor?

Ah, och hur får jag fler Foundation tickets?
Vad som krävs för utställningar: ju fler very good desto bättre. Det kan gå lite i vågor hur bra det går men i princip är det det. Iallafall enligt mig, andra kanske har bättre tankar.

Fjording: Deras medelvärde på hur bra de är är lägre än tex hos oldenburgare, definitivt. Men eftersom de tävlar i utställning bland andra fjordingar, och inte bland tex oldenburgare, så blir det inte omöjligt att vinna en klass om man har en bra häst. För att få tag på en bra häst så krävs det en del tålamod och tur om man går via foundation biljetter. Marknaden är ett annat alternativ men då har man konkurrens om priset istället.
Och varför man skulle vilja satsa på dem ... Tja, för att man gillar rasen och tycker att de är fina? :D Vita fjordingar är rätt sällsynta nu. Och så med de nya tävlingsgrenarna så kanske de går bra i någon annan gren där de klassiska raserna inte går så bra, kanske körning? Har du fått syn på någon Fjording som kan bli champion i något?

Foundation ticket får du lättast genom att levela upp, och det gör du genom att ta hand om hästar - det går snabbt i början :)
 
Vad som krävs för utställningar: ju fler very good desto bättre. Det kan gå lite i vågor hur bra det går men i princip är det det. Iallafall enligt mig, andra kanske har bättre tankar.

Fjording: Deras medelvärde på hur bra de är är lägre än tex hos oldenburgare, definitivt. Men eftersom de tävlar i utställning bland andra fjordingar, och inte bland tex oldenburgare, så blir det inte omöjligt att vinna en klass om man har en bra häst. För att få tag på en bra häst så krävs det en del tålamod och tur om man går via foundation biljetter. Marknaden är ett annat alternativ men då har man konkurrens om priset istället.
Och varför man skulle vilja satsa på dem ... Tja, för att man gillar rasen och tycker att de är fina? :D Vita fjordingar är rätt sällsynta nu. Och så med de nya tävlingsgrenarna så kanske de går bra i någon annan gren där de klassiska raserna inte går så bra, kanske körning? Har du fått syn på någon Fjording som kan bli champion i något?

Foundation ticket får du lättast genom att levela upp, och det gör du genom att ta hand om hästar - det går snabbt i början :)
Tack så mycket för svaret! :)

Alltså, egentligen är det ju de grova ponnyerna jag älskar allra mest, så min ursprungliga tanke var att satsa på mina tre favoritraser - fjording, haflinger, och islandshäst. Men så blir de totalsågade av Caroll, så jag blev osäker på om det skulle gå att gå runt på dem alls... Men när jag blir bättre på spelet så lyckas jag nog också lista ut vad jag ska kolla efter för att få finingarna. ;) Jag tycker bara det är lite orättvist, för fjordingar kan faktiskt också! :p

Aja, nu har jag fått tag på en helt okej liten welshponnyhingst, så kanske det är där aveln bär av ett tag nu. :D Jag var tvungen att ladda ner Puffin till telefonen så att jag kunde spela där också...
 
Fasen, jag måste sälja några hästar. Men jag vill inte! Jag vill ju se hur de utvecklas först! Jag får nog köra på köpstopp istället... och satsa på att få star på de som går under tiden.

Och jo, grimmorna funkar. De tippar några av mina över kanten till röd rosett några gånger.
 
Meh. Mitt welshföl kom etta i sin utställningsklass, men har ändå inte fått en pokal (trots att den var bredvid namnet när utställningen hade avslutats). Why? :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 603
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 405
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 361
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp