Horsereality

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag tar då de där utställningarna med en stor nypa salt. Resultatet kan minst sagt kallas oförutsägbart.
Av mina två föl så var det tex det sämre som fick en stjärna först :confused:

Häromdagen såg jag en annons på en Akhal-Teke som såg förvånandesvärt bra ut. Förkalringen var att säljaren hade som krav på sina hästar att de vid 10 månaders ålder skulle ha fler 80+ än lägre poäng på utställning och minst 1 daychampion. Jag skrattade rätt elakt då jag upptäckt att vissa hästar går bättre då de blivit något äldre och daychamion är ju trevligt men säger ju nada om hästen utan bara om motståndet. Mitt i natten kan man säkert få en daychampion på en riktigt dålig häst.
 
Alltså, jag blir gaaaalen på dessa 1 HRC-bjudare! :rage: Nu har jag en tinker till salu som inte är särskilt bra, men som bär på silvergen. Jag valde att lägga ut honom på buyout 5000 HRC (och alltså inget startbud). Jag har fått ett bud... på EN HRC.

Men liksom. Hur fräckt är det inte att bjuda 1 HRC på en häst som har ett utköpspris på 5000? Jag skulle skämmas öronen av mig om jag inte bjöd åtminstone 1000 HRC som första bud.

Så, mitt problem med det här spelet är att jag blir så fruktansvärt irriterad på och provocerad av vissa andra spelare. :p
 
Jag köpte ytterligare ett islandssto. Hon fick 6 VG, men tyvärr också 1 A. Jaja, jag tycker nog att hela 6 VG väger upp för ett enda A. Hon kommer att få en stjärna när jag ställer ut henne nästa gång.

Jag har för övrigt lyckats sälja ett par islandsston idag. Egentligen alldeles för billigt, men när de låg ute utan utköpspris så fick de inte ett enda bud, så jag får väl vara glad att de är sålda. :)
 
Blev lite besviken, fångade en mustang som hade bästa texten på 8 punkter. Så hade den ändå bara ett VG. Och fick bara 75 på utställningen två gånger :cautious:.

Men men, den andra som dessutom var Roan fick 82 och 83 fast den inte hade ett enda VG.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Jag får nu longera hästar i Carolls stall :)
Och i mitt eget går jag och väntar på dagens camargueföl, spännande att se vad som ska komma ut. Första jag betäckt med Gg, så jag hoppas att det är g som ärvts ner och att hon är bra i övrigt och något att fortsätta avla på. *spänd* :)
Jag har även börjat titta på lämpliga matchningar bland mina araber och inser att jag inte har några endurance-hingstar! Jag hade ju flera stycken, var har de tagit vägen? :D så går det när man rensar bara på stammen...
jaja. Jag har då fått till planer för de tre äldsta stona iaf. Som blir tillräckligt gamla om typ 2 veckor :D
 
Jag får nu longera hästar i Carolls stall :)
Och i mitt eget går jag och väntar på dagens camargueföl, spännande att se vad som ska komma ut. Första jag betäckt med Gg, så jag hoppas att det är g som ärvts ner och att hon är bra i övrigt och något att fortsätta avla på. *spänd* :)
Jag har även börjat titta på lämpliga matchningar bland mina araber och inser att jag inte har några endurance-hingstar! Jag hade ju flera stycken, var har de tagit vägen? :D så går det när man rensar bara på stammen...
jaja. Jag har då fått till planer för de tre äldsta stona iaf. Som blir tillräckligt gamla om typ 2 veckor :D
Min Salix har 289 för distans inte världens bästa kanske men du får använda honom om du vill.
 
Nu kom ett av mina mustang-föl som jag hade hoppats på skulle ha en rolig teckning. Ja.. Hon bar ju på olw-anlaget, och har bara en liten pyttig söt bläs. Det gick ju som det gjorde. :D
Väntar några till föl nu i dagarna, sen blir det att rensa ut stallet rejält.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Min Salix har 289 för distans inte världens bästa kanske men du får använda honom om du vill.
Tack, ska överväga det!
Ska räkna lite på mina egna, insåg att några av reigning-hingstarna kanske inte var katastrof på distans heller, men jag återkommer :)
 
Hmm, hur fungerar rekommendationen av grenar egentligen? Jag har några stycken som har högre poäng (i två fall skiljer det 8 poäng) i andra grenar än den de blivit rekommenderade till, och iaf en har bara Gn i confon, så där hittar jag ingen förklaring... tankar?
 
Hmm, hur fungerar rekommendationen av grenar egentligen? Jag har några stycken som har högre poäng (i två fall skiljer det 8 poäng) i andra grenar än den de blivit rekommenderade till, och iaf en har bara Gn i confon, så där hittar jag ingen förklaring... tankar?

Confon kan ju ha olika nivå även inom "G" spannet.
Och sen så får man ju kolla så att lika många egenskaper räknas in i varje gren.
Men ja, även om man tänker på detta tycker jag att jag har några rekommendationer jag inte riktigt håller med om...
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Känner mig lite lätt oseriös. Anmälde Salix till tävling med 5 s kvar då det var tomt på anmälda. Ville mest ha en check på hur han ligger till i tid vid den träningsnivån men ser nog mest ut som pokalplockande. Kunde ju anmält honom tävlingen innan då det var fler tävlande men att komma sist är ju inte direkt någon merit det heller.
 
Alltså, jag blir gaaaalen på dessa 1 HRC-bjudare! :rage: Nu har jag en tinker till salu som inte är särskilt bra, men som bär på silvergen. Jag valde att lägga ut honom på buyout 5000 HRC (och alltså inget startbud). Jag har fått ett bud... på EN HRC.

Men liksom. Hur fräckt är det inte att bjuda 1 HRC på en häst som har ett utköpspris på 5000? Jag skulle skämmas öronen av mig om jag inte bjöd åtminstone 1000 HRC som första bud.

Så, mitt problem med det här spelet är att jag blir så fruktansvärt irriterad på och provocerad av vissa andra spelare. :p
Det är bara att hoppas att de drabbas av buggen som gör (gjorde?) att man fortfarande är "bunden" till hästen man bjudit på trots att säljaren plockat ner den från marknaden. Då står de där med en låst stallplats :devil:
 
Jag önskar att det fanns bättre sökkriterier för tex hingstar. Jag letar efter en mustang med så många VG som möjligt att betäcka mitt sto med men det är ju som att leta efter en nål i en höstack :arghh: Stoet fick ett föl i morse som jag direkt fattade tycka för trots att den inte är jättebra, men den verkar ändå gå bra på utställningarna. Tyvärr en hingst, så funderar på om jag ska göra om samma kombination eller om jag kan hitta en bättre hingst..
 
Jag verkar förövrigt ha fått en bugg på mitt ena sto. Jag har med henne i confo shows dagligen, men det senaste resultatet är för en vecka sedan. :confused: Någon annan som varit med om det?
 
Hittade nästan exakt vad jag sökte på foundation market: https://www.horsereality.com/horses/140655/sanaa
Tyvärr fick hon en average på conformation men hon är ju så bra annars... Hon får stanna tills jag ser vad hon lämnar tänker jag.

Sen skulle jag ju inte handla mer så det blev
https://www.horsereality.com/horses/145194/ghaliya och https://www.horsereality.com/horses/144417/ihab också...
Stoet behåller jag tillsvidare men hingsten ska säljas då både GP och conformation blev mycket lägre än jag väntat mig.

Sen ligger alla mina kladrupers ute till salu då jag inser att jag tycker de är rätt tråkiga ändå...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 938
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp